شش راه استفاده مدیران کسب‌وکارها از زیگپ
هوش مصنوعی در اقتصاد

6راه استفاده مدیران کسب‌وکارها از زیگپ

سرفصل‌های مقاله

فناوری‌های جدید با سرعت سرسام‌آوری در حال ایجاد تحول در کسب‌وکارها هستند. بااین‌حال از هیچ‌کدام از فناوری‌ها به اندازه هوش‌مصنوعی انتظار اثرگذاری نداریم. احتمالا اکثر مردم موافق هستند که در آینده نزدیک فرایندهای کاری پیچیده را تکمیل و تصمیمات استراتژیک تجاری را هدایت می کنند. این آینده ممکن است نزدیک‌تر از آن چیزی باشد که انتظارش را داشته‌ایم.

نقطه عطف هوش‌مصنوعی زمانی رقم خواهد خورد که این فناوری به نقطه‌ای برسد که در آن هوش‌مصنوعی از انسان‌ها باهوش‌تر می شود. برخی از رهبران فناوری مانند «ری کورزویل» مدیر مهندسی گوگل، پیش‌بینی کرده‌اند که هوش‌مصنوعی تا سال 2045 به تکینگی برسد. برخی دیگر حتی جسورانه‌تر ادعا کرده‌اند که این نقطه عطف می‌تواند در کمتر از هفت سال آینده محقق شود. در هر صورت واضح است که در حال حاضر هیچ مانعی برای آینده هوش‌مصنوعی وجود ندارد. رهبران امروز باید بهترین راه‌ها را برای پذیرش فناوری هوش‌مصنوعی و تغییر مدل‌های کسب‌وکار خود بیابند.

خبر خوب این است که برای شروع استفاده از هوش‌مصنوعی لازم نیست یک شرکت فناوری باشید. امروزه چندین ابزار و فناوری هوش‌مصنوعی عالی وجود دارد که حتی کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند، مزیت رقابتی بگیرند و برای آینده آماده شوند. ChatGPT که توسط OpenAI در سال 2022 منتشر شد، راه را برای دسترسی به فناوری هوش‌مصنوعی برای رهبران کسب و کار پیشروست.

آموزش هوش مصنوعی

با توجه به محدودیت‌های کاربران ایرانی برای استفاده از این دستیار مبتنی بر هوش‌مصنوعی، پلتفرم «زیگپ» به عنوان جایگزین ایرانی ChatGpt راه‌اندازی شد. زیگپ با بهره‌گیری از موتور هوش‌مصنوعی ChatGpt به راحتی در دسترس مخاطبان ایرانی است. در این مطلب می‌خواهیم به شش راه بهره‌برداری مدیران کسب‌وکارها از زیگپ اشاره کنیم.

  1.     تولید گزارش و خلاصه‌ مطلب‌ها

کسب‌وکارها اغلب برای سازمان‌دهی، بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ایجاد معیارها و گزارش‌های مفید برای مدیریت، به تیم‌های تحلیل‌گر متکی هستند. زیگپ می‌تواند با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها (اغلب در چندین سیستم) و تبدیل آن به گزارش‌ها یا خلاصه‌هایی که به رهبران کسب‌وکار بینش می‌دهد، این فرایند را ساده کند. سرعت تولید این‌گونه گزارش‌ها توسط هوش‌مصنوعی از انسان‌ها به مراتب بالاتر است. مثال

  1.     تولید محتوا

اکثر شرکت‌ها برای تعامل با مشتریان خود و یا بازاریابی، محتواهای زیادی مانند مقالات، وبلاگ‌ها، ویدئوها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی تولید می‌کنند. زیگپ را می‌توان برای ایجاد محتوای ساختار یافته و جذاب در زمان کمتر مورد استفاده قرار داد.

کارمندان شما در حوزه تولید محتوا می‌توانند ایده‌های نابی از زیگپ بگیرند و طی فرایندی خلاقانه و انسانی از این ایده‌ها برای تولید محتوای منحصربه‌فرد استفاده کنند.

  1.     بازاریابی و فروش

مشتری امروزی مشتاقانه در پی راه‌حل‌ها و خدمات شخصی‌سازی‌شده‌ای است که انحصارا برای او طراحی شده. زیگپ با بهره‌گیری از امکانات موتور هوش‌مصنوعی ChatGpt می‌تواند محتوایی برای بازاریابی و فروش ایجاد کند که برای مشتریان شما طراحی شده است، مانند ایمیل‌ها و پیام‌های شخصی‌شده. این کار زمان تیم‌های فروش و بازاریابی شما را برای تمرکز بر فروش بیشتر آزاد می‌کند.

  1.     تحقیقات بازار 

زیگپ می‌تواند برای تحقیق در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله ترندهای بازار، خدمات رقبا یا سایر اطلاعات مهم تجاری استفاده شود. در حالی‌که این فناوری مدام هوشمندتر می‌شود، کسب‌وکارها همچنان باید تحقیقات انجام شده توسط زیگپ را بررسی و تایید کنند. 

  1.     ترجمه

جهانی شدن و اینترنت به شرکت‌ها این امکان را داده است که تقریبا در هر گوشه‌ای از جهان به مشتریان دست پیدا کنند. بزرگ‌ترین چالش در این حوزه، اغلب موانع زبانی است. ترجمه وب‌سایت‌ها، ویژگی‌های محصول، دستورالعمل‌ها و سایر موارد به زبان محلی یک کشور دیگر فرایندی زمان‌بر و انرژی‌بر است. اما با استفاده از زیگپ می‌توان ترجمه‌های دقیق و سریع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داد.

در استفاده از هوش‌مصنوعی پیش‌گام باشید!

در شرایطی که هوش‌مصنوعی در چند دهه اخیر به آرامی توسعه یافته بود، انتظار می‌رود که پذیرش آن در 10 سال آینده مانند یک انفجار باشد. شرکت‌هایی که استفاده از این فناوری را انتخاب می‌کنند، یک مزیت استراتژیک قوی خواهند داشت. رهبران کسب‌وکار می‌توانند از امروز با ایجاد اهداف سازگار با هوش‌مصنوعی، استفاده از زیگپ را آغاز کنند. برای دانلود زیگپ از کافه بازار اینجا را کلیک کنید. 

تیم محتوای زیگپ
تیم محتوای زیگپ
یه تیم کوچیکیم که دوست داریم کارهای بزرگ کنیم، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا باهوش‌تر به‌نظر برسیم، از روایتگری استفاده می‌کنیم تا تجربه بسازیم، از نوآوری استفاده می‌کنیم که خیلی تکراری نباشیم. فعلا می‌تونید ما رو زیگروپ صدا کنید تا وقتی کارهای بزرگ بیشتری کردیم بیشتر با هم آشنا بشیم.