برندهایی که از هوش مصنوعی استفاده کردند

کدام برندها در سال ۲۰۲۴ از هوش مصنوعی بهتر استفاده کردند؟

فهرست مطالب

هوش مصنوعی امسال حسابی توی برندهای لوکس جا افتاده! اما واقعاً کدوم برند تونسته از این فناوری به بهترین شکل استفاده کنه؟

بعد از اینکه هوش مصنوعی پارسال وارد صحنه شد، امسال به شدت توی بحث‌های فرهنگی جا باز کرده و به خصوص برندهای لوکس دارن امتحان می‌کنن که چطور می‌تونن از این تکنولوژی یادگیری ماشینی به نفع خودشون استفاده کنن و با چشم‌انداز و اهداف آینده‌شون هماهنگش کنن.

با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شه حجم بازار هوش مصنوعی امسال به بالای 638.23 میلیارد دلار برسه، اصلاً جای تعجب نیست. ولی نکته اینجاست که بعضی از برندها بهتر از بقیه تونستن از این فناوری بهره ببرن و بیشتر به دنبال استفاده‌های بلندمدت ازش هستن تا اینکه فقط بخوان توی تبلیغات کوتاه‌مدت ازش استفاده کنن

برندهایی که از هوش مصنوعی استفاده کردند

برندهایی که از هوش مصنوعی استفاده کردند

Brunello Cucinelli

یکی از بهترین مثال‌ها از برندهایی که امسال هوش مصنوعی رو به سبک خودشون پذیرفتن، برند لوکس برونلو کوسینلیه. توی ماه ژوئیه، این برند یه وب‌سایت جدید راه‌اندازی کرد که کاملاً با هوش مصنوعی ساخته شده و جدا از سایت فروش آنلاینشونه.

این پلتفرم که از سال 2021 در حال توسعه بوده، از مصرف‌کننده‌ها دعوت می‌کنه تا توی مجموعه‌ای از پس‌زمینه‌های مختلف گشت و گذار کنن و نقاشی‌های جذاب، عکس‌هایی از زندگی کوسینلی و چیزای دیگه رو کشف کنن. بازدیدکننده‌ها همچنین می‌تونن با Solomei AI، یه سرویس یادگیری ماشینی سفارشی که به سؤالات مربوط به برند و طراح پاسخ می‌ده، تعامل داشته باشن. جالب اینجاست که توی هفته اول راه‌اندازی این وب‌سایت، روزانه بیش از 10,000 بازدیدکننده و پرس و جو جمع‌آوری کرد!

Balenciaga

حالا بریم سراغ Balenciaga. توی ماه فوریه، این برند شرکت‌کننده‌ها رو توی هفته مد پاریس برای زمستون 2024 با هوش مصنوعی شگفت‌زده کرد. وقتی که این برند مدل‌هایی رو معرفی کرد که توی یه سیل صفحه‌های LED محصور شده بودن و هر کدوم مجموعه‌ای از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی رو نشون می‌دادن.

این کار حسابی توجه‌ها رو به خودش جلب کرد و نشون داد که Balenciaga چقدر به ثبت، خلق و به چالش کشیدن زیتگیست متعهد هست.

Gucci

Gucci

گوچی با پیشی گرفتن از رقبا، تونسته خودش رو به عنوان یکی از اولین برندهای بزرگ مد معرفی کنه که توی ماه آوریل از هدست Vision Pro مجهز به هوش مصنوعی اپل استقبال کرده. این برند نسخه واقعیت افزوده خودش رو به نام “ساباتو د سارنو کیست؟” معرفی کرده. “A Gucci Story” هم یه فیلم کوتاه با تصاویری که قبلاً هرگز دیده نشده از اولین نمایش گوچی به نام “آنکورا د سارنو” در سپتامبر سال گذشته‌ست که اولش توی پلتفرم جهانی Mubi پخش شد.

به عنوان بخشی از این فعالیت، کاربران می‌تونن فضاهای مجازی خودشون رو مدیریت کنن و با محصولات سه‌بعدی الهام گرفته از ویترین Gucci Ancora تعامل داشته باشن. بعدش، توی ماه آگوست، این برند اپلیکیشن خودش رو به‌روز کرد و به کاربران این امکان رو داد که به صورت دیجیتالی توی آرشیوهای گوچی غواصی کنن. کاربران می‌تونن نسخه دیجیتالی از Palazzo Settimanni در فلورانس رو کاوش کنن و همچنین توی پورتال‌های مختلف بگردن تا فرآیند خلاقانه پشت کیف نمادین بامبو 1947 رو کشف کنن.

Cult Gaia

حالا بریم سراغ Cult Gaia. توی ماه اکتبر، این برند مستقل مستقر در لس آنجلس، به هیاهوی اینترنتی پیوست و اپلیکیشن محبوب Pika AI رو به کار گرفت تا مجموعه‌ای از کیف‌های خودش رو با صدایی به سبک ASMR به اشیایی “پیچیده” تبدیل کنه. این ایده که یه روش جدید برای استفاده از هوش مصنوعی بود، حسابی بین فالوورها جا افتاد و پستش بیش از 13,000 لایک گرفت!

Dior
Dior

دیور توی جشنواره VivaTech امسال در پاریس از یه پلتفرم جدید به نام Astra رونمایی کرد که با هوش مصنوعی کار می‌کنه. این ابزار داده‌ها رو استخراج می‌کنه تا برندها رو با سلیقه‌های مصرف‌کننده هماهنگ نگه داره. این شامل نظرات مشتری‌ها از چندین کانال مثل نظرات گوگل، صفحات محصول، تعامل با خدمات مشتری، نظرسنجی‌های رضایت و حتی جلسات خرید زنده می‌شه.

The Met

حالا بریم سراغ The Met. توی ماه می، موزه هنر متروپولیتن به آرامی فناوری نوظهور رو توی سازمان تجربی خودش به شکل هوش مصنوعی معرفی کرد. همزمان با مت گالا، نصب “زیبای‌های خفته: مد دوباره بیدار” بازدیدکننده‌ها رو دعوت کرد تا نه تنها لباس‌های نمایش داده شده رو ببینن، بلکه از طریق هوش مصنوعی بوی لباس‌ها رو حس کنن، بشنوند و با پوشندگان اصلیشون صحبت کنن.

تماشاگران همچنین می‌تونن با یه ربات چت OpenAI صحبت کنن تا درباره لباس عروسی ناتالی پاتر، شخصیت اجتماعی نیویورکی، بیشتر بدونن. این ربات با استفاده از نامه‌هایی که پاتر می‌نویسه و مقالات روزنامه‌ها و اسناد مربوط به همون دوره آموزش دیده و از شخصیت پاتر الگوبرداری شده.

Ray-Ban

و در نهایت، Ray-Ban. توی ماه آوریل، Ray-Ban بعد از انتشار آخرین نسخه از عینک‌های هوشمندش که با همکاری متا ساخته شده بود، نشون داد که چقدر به ارتقای فناوری متعهد هست. این عینک جدید از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کنه تا به کاربرانش یه ویژگی استایل شخصی بده که کمک می‌کنه لباس‌های مناسب رو انتخاب کنن.

کاربران می‌تونن به آینه نگاه کنن و از عینک‌ها درباره لباس‌هاشون بازخورد بگیرن. همچنین می‌تونن از عینک‌ها بخوان که لباس‌هایی رو پیشنهاد کنن که با یه لباس خاص هماهنگ باشه.

منبع : jingdaily

شبیه به همین مقاله

نظرت رو برامون بنویس

زیگپ برات
  • می‌نویسه!
  • ترجمه می‌کنه!
  • تصویر می‌سازه!
  • شارژ می‌خره
  • مسیریابی می‌کنه!