شناسایی خودکار

هوش مصنوعی و شناسایی خودکار

فهرست مطالب

هوش مصنوعی (AI)، همه صنایع و بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر افراد خانه و محل کار آنها تأثیر می‌گذارد. آیا فقط افزایش ماشین‌ها است یا راهی برای بهره‌وری بیشتر و افزایش بازده؟ مارک فورمن، مدیرعامل Evalu8r، معتقد است که دومی است. با او در مورد نقشی که انتظار می‌رود هوش مصنوعی (AI) در فناوری‌های شناسایی خودکار ایفا کند، صحبت کردیم.

پوویور از Kemtek، تهیه‌کننده راه‌حل‌های کدگذاری نوار، برچسب‌گذاری، اسکن و RFID، می‌گوید که در حال حاضر تأثیر هوش مصنوعی را در بازار مشاهده کرده است و از دیدن بهره‌مندی مشتریانش از این پیشرفت‌ها هیجان‌زده است. مگز گاوندر، رئیس بازاریابی استراتژیک Kemtek هم می‌گوید: «استفاده از هوش مصنوعی در راه‌حل‌های شناسایی خودکار، شناسایی دقیق‌تر، ردیابی آنی، تجزیه و تحلیل پیشرفته و اتوماسیون را برای مشتریان ما ممکن می‌سازد.»

cta-gif-album-m
cta-gif-album

هوش مصنوعی زمانی است که ماشین‌ها برای تقلید از انسان برنامه‌ریزی می‌شوند. برای کارهای تکراری عالی است و بسیار مقیاس‌پذیر است و برای اقدامات معمولی مانند مراکز تماس، ورود داده یا شناسایی خودکار ایده‌آل است. توانایی هوش مصنوعی در درک، دیدن، شنیدن، صحبت کردن و حرکت کردن، آن را به یک فناوری همه‌کاره برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند. همچنین می‌تواند داده‌ها را بگیرد، آن‌ها را تجزیه و تحلیل و از آنها بیاموزد و در طول زمان هوشمندتر شود.

شناسایی خودکار با هوش مصنوعی

شناسایی خودکار با هوش مصنوعی

فورمن می گوید: «هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری قدرتمند ظاهر شده است که می‌تواند هوش انسانی را شبیه‌سازی کند. با فعال کردن تجربیات مشتری شخصی، بهینه سازی فرآیندها، پیش‌بینی روندها، خودکار کردن وظایف و ارائه بینش‌های ارزشمند، به کسب و کارها قدرت می‌بخشد. با استفاده از هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند به افزایش کارایی، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر دست یابند و رشد و نوآوری را پیش ببرند.»

او هشدار می‌دهد که شرکت‌هایی که تخصص لازم برای استقرار هوش مصنوعی را ندارند ممکن است در انقلاب صنعتی چهارم عقب بمانند.

در زمینه فناوری‌های شناسایی خودکار، مانند بارکدینگ و RFID، هوش مصنوعی نقش مهمی در افزایش دقت و کارایی و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری ایفا می‌کند. مزایا و فرصت‌های متعددی را برای کسب و کارها ارائه می‌دهد، از جمله:

  • استخراج و تفسیر داده‌ها: هوش مصنوعی به طور دقیق اطلاعات را از بارکدها و برچسب‌های RFID استخراج و تفسیر می‌کند و بینش‌های آنی را برای مدیریت موجودی و بهینه‌سازی زنجیره تامین ارائه می‌دهد.
  • مدیریت موجودی: سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی داده‌های RFID و اسکن‌های بارکد را برای ردیابی و مدیریت سطوح موجودی، به حداقل رساندن انبارها و خودکار کردن فرآیندهای تکمیل مجدد تجزیه و تحلیل می‌کنند.
  • تشخیص خطا و کنترل کیفیت: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند خطاهای بارکد یا برچسب‌های RFID را شناسایی کنند و از شناسایی دقیق اطمینان حاصل کنند و اختلاف داده‌ها یا موارد دارای برچسب اشتباه را کاهش دهند.
  • پیش‌بینی تجزیه و تحلیل: هوش مصنوعی داده‌های شناسه خودکار را برای شناسایی الگوها، پیش بینی تقاضا، بهینه‌سازی برنامه‌های تولید و بهبود دقت پیش‌بینی موجودی تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • امنیت پیشرفته: هوش مصنوعی داده‌های شناسه خودکار را برای تشخیص ناهنجاری‌ها، شناسایی محصولات تقلبی و افزایش اقدامات امنیتی در زنجیره‌های تامین یا فرآیندهای احراز هویت تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • بهینه‌سازی و کارایی فرآیند: هوش مصنوعی مسیریابی، مرتب‌سازی و تدارکات را بر اساس داده‌های شناسه خودکار بهینه می‌کند، کارایی عملیاتی کلی را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • ردیابی آنی: هوش مصنوعی با فناوری‌های شناسایی خودکار ادغام می‌شود تا ردیابی هم‌زمان را فراهم کند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد اقلام، دارایی‌ها یا محموله‌ها را در سراسر زنجیره تامین نظارت و مکان‌یابی کنند.

هوش مصنوعی به طور قابل توجهی بر صنایعی مانند لجستیک، خرده‌فروشی/تجارت الکترونیک، انبارداری، کشاورزی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی که شناسه خودرو در آنها حیاتی است، تأثیر گذاشته است. در هر یک از این صنایع، هوش مصنوعی همراه با شناسایی خودکار نقش کلیدی در بهینه‌سازی عملیات، افزایش کارایی و بهبود تصمیم‌گیری ایفا می‌کند.

فورمن می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند در زمان و هزینه کسب‌وکارها صرفه‌جویی کند. این نوع کارایی‌ها چیزی است که کسب و کارها امیدوارند به هر حال به آن دست یابند. یک استدلال رایج علیه استفاده از هوش مصنوعی کمبود بودجه است، اما ابزارهای هوش مصنوعی به طور کلی بسیار ارزان‌تر از نرم‌افزارهای سنتی هستند. در برخی موارد، آنها حتی ممکن است جایگزین برخی از نرم افزارهای سنتی شوند.”

هوش مصنوعی و کسب‌وکارها

هیچ مقاله ای در مورد هوش مصنوعی بدون بررسی مزایای خود فروشنده کامل نخواهد بود. فورمن می‌گوید کسب‌وکارهایی مانند Kemtek می‌توانند به روش‌های بی‌شماری از هوش مصنوعی بهره ببرند. اول و مهمتر از همه، هوش مصنوعی می‌تواند به کسب و کار کمک کند تا موجودی خود را بهتر مدیریت کند.

تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند سطوح موجودی را بهینه کنند، فرآیندهای تکمیل مجدد را به طور خودکار انجام دهند و پیش‌بینی تقاضا را بهبود بخشند، هزینه‌ها را کاهش و مدیریت سهام را بهبود بخشند.

تجربه مشتری نیز بهبود خواهد یافت. چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی یا دستیاران مجازی می‌توانند پشتیبانی فوری و کمک شخصی به مشتریان ارائه دهند و زمان پاسخگویی و CX کلی را بهبود بخشند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های مشتری را برای تولید توصیه‌های محصول هدفمند، افزایش فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش، تجزیه و تحلیل کنند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند پردازش سفارش، کاهش خطاها، بهبود دقت و سرعت بخشیدن به انجام سفارش را ساده کند، به این معنی که مشتریان به سرعت سفارش مناسب را دریافت می‌کنند. وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری پیش‌بینی می‌شود، تجزیه و تحلیل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر داده‌های شناسایی خودکار به شناسایی ناهنجاری‌ها و پیش‌بینی نیازهای تعمیر و نگهداری کمک می‌کند و امکان خدمات پیشگیرانه و کاهش زمان خرابی را فراهم می‌کند.

در نهایت، تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بینش‌های ارزشمندی را در مورد روندهای بازار، ترجیحات مشتری و تجزیه و تحلیل رقبا ارائه می‌دهد، به تصمیم‌گیری استراتژیک کمک می‌کند و کسب و کار را قادر می‌سازد فرصت‌های جدید را شناسایی کند.

منبع : itweb

شبیه به همین مقاله

نظرت رو برامون بنویس

زیگپ برات
  • می‌نویسه!
  • ترجمه می‌کنه!
  • تصویر می‌سازه!
  • شارژ می‌خره
  • مسیریابی می‌کنه!