برندینگ

آیا هوش مصنوعی برای برندینگ مناسب است؟

سرفصل‌های مقاله

آیا هوش مصنوعی می‌تواند ابزار ارزشمندی برای برندینگ باشد؟ ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، این سوال را برای افراد خلاقی که در برندینگ مشغول کار هستند، به میان آورده است که آیا آنها هم در آینده جایگزین خواهند شد؟

آیا هوش مصنوعی واقعاً می‌تواند در برندسازی عملکردی خلاقانه داشته باشد؟ تا چه اندازه می‌توان به هوش مصنوعی برای دیده شدن بیشتر کسب و کارمان تکیه کرد؟ هنوز فاصله زیادی با این ایده وجود دارد که هوش مصنوعی به طور کامل معرف کار شما باشد.

اما این نکته را نباید فراموش کنید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در برند سازی کمک کند. برای اینکه بدانید چطور می‌تواند به شما کمک کند، در ادامه با ما همراه باشید.

۳ دیدگاه برای استفاده از هوش مصنوعی در برندینگ

هوش مصنوعی
راه‌‌های استفاده از هوش مصنوعی در برندینگ

هوش مصنوعی یک فروشگاه مواد غذایی است، نه یک رستوران

هوش مصنوعی مولد می‌تواند حجم عظیمی از کلمات، عبارات و ایده‌ها را در چند ثانیه به وجود می‌آورد، اما این بدان معنا نیست که این خروجی‌ها بهترین انتخاب یا حتی آماده استفاده هستند. این خروجی تنها می‌تواند کمک کوچکی برای بهتر عمل کردن شما باشد. در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند یک شریک برای طوفان فکری شما باشد، اما A.I از مخاطبان، رقبا و فرهنگ برند شما اطلاعی ندارد.

به خروجی تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروعی برای ایده‌هایتان فکر کنید که همچنان به دیدگاه منحصر به فرد انسانی نیاز دارند. اینکار به ویژه در دنیای برندسازی بسیار مهم است. از آنجایی که برند همان چیزی است که مردم در مورد شما احساس می‌کنند، قدرتمندترین روش پیاده سازی آن باید طوری باشد که با حس شما هدایت شود.

نحوه درست استفاده از محتوای هوش مصنوعی را پیدا کنید

مدل‌های زبان بزرگی که هوش مصنوعی مولد از آنها استفاده می‌کند، همیشه عمومی‌ترین خروجی را تولید می‌کنند. مگر اینکه بدانید چگونه موضوعی منحصربه‌فرد را از آن بیرون بکشید. به عنوان مثال، اگر به هوش مصنوعی این دستور را بدهید: ۱۰ ایده جدید برای بهتر دیده شدن برند کالاهای الکترونیک به من بده، همان ایده‌های را دریافت می‌کنید که اکثر از قبل استفاده شده است. و این برای برندینگ شما اصلا مناسب نیست.

اما اگر از پرامپی مانند: ۱۰ ایده خلاقانه برای برندینگ کالاهای الکترونیک با موضوع رقابت بین اپل و سامسونگ به من بده، استفاده کنید، خروجی بسیار متفاوت خواهد شد. سعی کنید از هوش مصنوعی فقط برای گرفتن ایده استفاده کنید.

هوش مصنوعی خلاقیت انسانی ندارد

هوش مصنوعی به انسان‌های خلاق کمک می‌کند تا سریع‌تر طوفان فکری کنند. اما نمی‌تواند جایگزین خلاقیت آنها شود. هوش مصنوعی یک پیش بینی کننده است، نه یک رابط برای رسیدن به هدف. کلمات و تصاویر را بر اساس احتمال و بدون تحلیل تولید می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی پیرو قانون است، نه مخترع. اصول و تکنیک‌های نوشتن را تکرار می‌کند، اما با جدیدترین ایده‌ها یا نحوه ایجاد ایده‌های جدید آشنا نیست.

مهندسی پرامپت می‌تواند مسیری جدید برای خلاقیت و اکتشاف باشد. مسیری که تشخیص می‌دهد چگونه از ابزارهای جدید هوش مصنوعی استفاده کنیم و چگونه شرکت‌های برندسازی برتر با استفاده از آن زمان تفکر خلاق بی‌وقفه‌، برای پرسیدن سؤال‌های دقیق و تخیلی را ممکن می‌سازند. این یعنی برندینگ به کمک هوش مصنوعی.

پس به این سوال می‌رسیم که آیا استفاده از هوش مصنوعی برای برندیگ خبر خوبی است؟ اگر بتوان آن را به درستی توسعه، اجرا و تنظیم کرد، هوش مصنوعی خبر بسیار خوبی برای برند سازی و کاربران خلاق پشت آن است. ولی در آخر هیچوقت هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت‌های انسانی نمی‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم برای برندینگ کارتان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید؟  شما همچنین می‌توانید به راحتی و از طریق زبان فارسی با ChatGPT و لئوناردو و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.

نوید رضایی
نوید رضایی