عقیده نامحبوب این است که رشد هوش مصنوعی به سرعت سایر انقلابهای اخیر در فناوری (کامپیوتر، وب، موبایل، شبکههای اجتماعی) نیست. در تجربه با صحبت با مشتریان، اکثر شرکتها در پذیرش LLM برای برنامههای حیاتی فراتر از علامت زدن جعبهها با برخی از رباتهای چت POC بسیار کندتر عمل میکنند.
رشد هوش مصنوعی
بیایید به سرعت سایر انقلابها نگاه کنیم:
انقلاب کامپیوتر: Compaq در سال 1982 (در عرض چند ماه پس از DOS) تأسیس شد، در سال اول به فروش 100 میلیون دلاری رسید و طی 4 سال به یک شرکت Fortune 500 تبدیل شد.
وب: نت اسکیپ که در سال 1994 تأسیس شد، در سال 1995 عمومی شد و تا سال 1999 تقریباً همه شرکتهای جهان دارای وبسایتهایی بودند، حتی در کشورهای جهان سوم که مصرفکنندگان از وب استفاده میکردند.
موبایل: آیفون در سال 2007 وارد بازار شد و تا سال 2009 نوآوریهای کلیدی مانند اندروید و اپل اپ استور و همچنین اپلیکیشنهای کلیدی مانند اوبر به بازار آمدند.
شبکههای اجتماعی: فیسبوک در سال 2004 تاسیس شد. تا سال 2006 دیگر بازیگران اصلی مانند یوتیوب و توییتر وارد شدند و مجله تایم آن را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. رشد آن سرسام آور بود.
مدل بزرگ زبانی: OpenAI در سال 2015 تأسیس شد. GPT3 در سال 2020 ارائه شد. اولین نسخه اصلی در سال 2021 (کپیلوت کدنویسی GitHub) و رابط چت انقلابی در سال 2022. در اینجا ما سالها به چرخه این چرخه میگذریم و شرکتها به سختی میتوانند فاکتورهای اولیه RAG را درک کنند.
برخلاف همه انقلابهای دیگر، رشد محصول کلیدی ChatGPT برای ماهها صاف است و استفاده از برنامههای هوش مصنوعی موبایل حداقل است. ما احتمالا هنوز در اوایل چرخه هستیم – بیشتر شبیه وب سال 1994 تا 1997.
در حالی که ChatGPT خیلی سریع شروع شد [در بالای انقلاب های وب، موبایل و اجتماعی]، ما هنوز در نقطهای نیستیم که خانهها و دفاتر به طور منظم از آن استفاده کنند. آیا در 1 ساعت گذشته از کوپیلوت یا LLM استفاده کردهاید؟ اگر بخش بزرگی از جامعه در آزمون میان وعده موفق شوند، آنگاه محصول شانس زیادی برای عبور از تبلیغات تبلیغاتی دارد. رشد هوش مصنوعی آنچنان که هیاهو پشت آن است زیاد نیست.
شما میتوانید همین حالا از طریق زبان فارسی به موتورهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و سرویس متن به عکس لئوناردو دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زیگپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما میتوانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکههای اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.