سوپربال (Super Bowl) که یکشنبه (۱۱ فوریه) در ۱۹۰ کشور در سراسر جهان پخش شد، چیزی بیش از یک نبرد بین فرماندهان کانزاس سیتی و سان فرانسیسکو 49ers بود.
درواقع فرصتی برای ارائه دهندگان و توسعه دهندگان سیستم هوش مصنوعی بود تا این فناوری را برجسته کنند و همچنین ادغام آن را در انواع موارد استفاده ترویج دهند.
تبلیغات سوپربال مدتهاست که به عنوان اوج تبلیغات در دنیا برگزار میشود، و جایگاههای تبلیغاتی مسابقه امسال برای شرکتها، تا 7 میلیون دلار هزینه داشت.
ورود هوش مصنوعی به سوپربال
هوش مصنوعی در طول بازی بزرگ در لاس وگاس همه جا حضور داشت، غولهای فناوری و پیشگامان هوش مصنوعی از مایکروسافت و گوگل تا بازار تجارت الکترونیک Etsy و شرکت امنیت سایبری CrowdStrike از نقاط خود برای نشان دادن تأثیر هوش مصنوعی در ارائه محصولات و خدمات استفاده میکردند. فرانچایز فیلم Minions و نوشیدنی ورزشی BodyArmor هر دو به تقلید از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و دیپفیک پرداختند.
حتی بیانسه خواننده، به شوخی هوش مصنوعی خود را مسخره کرد، سیستمی به نام Beyoncé-I، در حین تبلیغ شبکه 5G Verizon، در حالی که در کنار یک بدن دوگانه تولید شده توسط هوش مصنوعی، اجرا میکرد.
موقعیتیابی یک نوآوری میتواند چیزهای زیادی در مورد آن به شما بگوید. اگر تبلیغات چند میلیون دلاری در سوپربال یکشنبه را باور کنیم، شرکتهای هوش مصنوعی تصمیم دارند بر بسیاری از جنبههای زندگی روزمره و تجارت تأثیر بگذارند و آنها را بهبود بخشند.
هوش مصنوعی تواناییهای شرکتها و مصرف کنندگان را افزایش میدهد
تضاد در استراتژیهای بازاریابی Super Bowl و تبلیغات کلی نمیتواند بین پرهیاهوترین اختلال سال گذشته، ارزهای دیجیتال، و رویکردی که شرکتهای هوش مصنوعی امروزی اتخاذ کردهاند، آشکارتر باشد.
تبلیغات هوش مصنوعی امسال تقریباً به طور انحصاری بر برنامههای کاربردی دنیای واقعی فناوری برای بهتر و در دسترستر کردن زندگی روزمره متمرکز شدهاند، حتی اگر گاهی اوقات کمی اقرار شده باشند.
شرکت امنیت سایبری CrowdStrike از تبلیغات خود استفاده کرد تا نشان دهد چگونه میتوان از هوش مصنوعی برای محافظت بهتر در برابر کلاهبرداری سایبری و بازیگران بد، ایمن کردن نقاط پایانی دیجیتال، حجم کاری ابری، هویت و دادهها استفاده کرد. در این تبلیغ، شارلوت، دستیار امنیتی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی CrowdStrike، از یک شهر غربی آیندهنگر در برابر «نقض» توسط گروهی از هکرها دفاع میکند.
بهجای تمرکز بر موارد استفاده هوش مصنوعی، گوگل برای تبلیغات خود ترجیح داد که چگونه هوش مصنوعی ویژگیهای دستگاه تلفن همراه پیکسل 8 خود را بهروزرسانی میکند، بهویژه اینکه چگونه میتواند به یک فرد دارای اختلال بینایی کمک کند تا عکس بگیرد. این نقطه تبلیغاتی ویژگی دسترسی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل را برجسته میکند، با یک دستیار هوش مصنوعی که به مصرفکننده کم بینا در مورد زمان و مکان بودن چهرههای دیگر هنگام گرفتن عکس سلفی هشدار میدهد و در نتیجه عکسهای بهتری با خانواده و دوستان گرفته میشود.
شما هم همین حالا میتوانید از هوش مصنوعی مولد با زبان فارسی استفاده کنید. زیگپ اولین دستیار هوش مصنوعی مولد ایرانی است. پس تا دیر شده نشده شما هم اپلیکیشن زیگپ را دانلود کنید و وارد دنیای هوش مصنوعی شوید. در ضمن با زیگپ میتوانید به آسانی و با زبان فارسی از ChatGPT و سرویس تبدیل متن به تصویر لئوناردو استفاده کنید.