اندرو برگس

مصاحبه با اندرو برگس ؛ استفاده از هوش مصنوعی در بخش تولید محتوا

فهرست مطالب

هوش مصنوعی (AI) تأثیر باورنکردنی بر مشاغل و صنایع مختلف دارد. یک موضوع کلیدی مشترک بین همه این بحث‌ها بخش تولید محتوا است. به نظر می‌رسد محتوا در قلب این تحول دیجیتال قرار دارد.

ما این موضوع را به طور طولانی با رهبران صنعت در فضاهای دیجیتال و بازاریابی بحث کرده‌ایم. در این مقاله، به صحبت‌های اندرو برگس گوش خواهیم داد تا نشان دهیم که چگونه هوش مصنوعی در حال تغییر شکل ایجاد محتوا است.

به گفته مشاور مدیریت اندرو برگس، که بینش استراتژیک در مورد هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، “مکالمه یک رابطه است“. در مصاحبه‌ای که در ConTech در اواخر نوامبر در لندن برگزار شد، برگس با SciencePOD در مورد پتانسیل هوش مصنوعی در بخش تولید محتوا صحبت می‌کند.

مصاحبه اندرو برگس در مورد تاثیر هوش مصنوعی در تولید محتوا

اندرو برگس

آیا متخصصان انتشارات علمی که در تولید محتوا نقش دارند باید نگران شغل خود باشند زیرا راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای استفاده رایج‌تر می‌شود؟

البته که بر مشاغل تأثیر خواهد گذاشت، اما کندتر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند. کارهایی که هوش مصنوعی امروز می‌تواند انجام دهد، هیجان انگیز و ارزشمند است، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. این محدودیت‌ها مانع از این می‌شود که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین افراد شود.

البته می‌توانند توانایی‌های افراد را افزایش دهند. برگس ادامه می‌دهد: «هوش مصنوعی در ارائه اطلاعات اضافی به مردم، استخراج ارزش از داده‌هایی که انسان‌ها لزوماً قادر به انجام آن نیستند، برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر در مورد کسب‌وکارشان بسیار خوب است… این‌ها به مردم قابلیت‌های بیشتری می‌دهند که قبلا مثل آن را نداشته‌اند.

چه نوع برنامه‌هایی می‌توانند به متخصصان درگیر در تولید محتوا کمک کنند تا توانایی‌های خود را افزایش دهند؟

به عنوان مثال، در خدمات ترجمه، ما از یک رویکرد بسیار ساختارمند به هوش مصنوعی در زبان طبیعی رفته‌ایم تا واقعاً از یادگیری ماشینی استفاده کنیم، در حالی که از نام آن پیداست، این ماشین‌ها هستند که یاد می‌گیرند چگونه ترجمه را بر اساس داده‌ها انجام دهند. برگس خاطرنشان می کند که شما به آنها داده می‌دهید. و این به شما قابلیت‌های بسیار گسترده‌تری نسبت به گذشته می‌دهد. اینجاست که شتاب واقعی با توسعه هوش مصنوعی طی 5 تا 10 سال آینده خواهد بود.

هنوز این نگرانی وجود دارد که هوش مصنوعی ممکن است برای انسان مضر باشد؟ تهدید کجاست؟

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین خطر، افرادی هستند که خود هوش مصنوعی را می‌سازند و از آن استفاده می‌کنند، همه این‌ها فقط ابزاری است که ما از آن استفاده می‌کنیم. تا زمانی که ما درست برنامه‌ریزی کنیم و در داده‌ها تعصب نداشته باشیم، در تصمیماتی که هوش مصنوعی می‌گیرد شفافیت نداریم. (اینها) واقعاً چیزهای مهمی هستند. این واقعاً به کنترل انسان بستگی دارد.

هوش مصنوعی چه تاثیری بر کیفیت محتوا دارد؟

واضح است که هوش مصنوعی فرصتی برای بهبود کیفیت محتوا ایجاد می‌کند. با این حال، کسب و کارها باید استراتژی‌ای ایجاد کنند که به تیم‌ها اجازه دهد از این فناوری بهره ببرند. به عنوان مثال، در میزگرد ما که در حال بررسی آینده بازاریابی در مشاغل فناوری بود، بازاریابان به اشتراک گذاشتند که تحت فشار ذینفعان داخلی برای تولید صدها محتوای دیگر هستند.

در حالی که هوش مصنوعی در سرعت بخشیدن به فرآیند خلاقیت برتر است، بسیاری از تأثیر آن بر کیفیت سؤال می‌کنند. از یک طرف، متخصصان زمان بیشتری برای تمرکز بر ایجاد محتوای بهینه دارند. از سوی دیگر، با افزایش تقاضا، پتانسیل تولید محتوای بی‌کیفیت بیشتری وجود دارد.

آیا می‌توانیم به محتوای هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

با وجود مزایا، ادغام هوش مصنوعی در تولید محتوا بدون چالش نیست. بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توانیم به هوش مصنوعی برای تولید محتوای واقعی اعتماد کنیم و در عین حال از مالکیت معنوی شما محافظت کنیم.

منبع : sciencepod

نظرت رو برامون بنویس

برنامه هوش مصنوعی

دستیار صوتی هوشمند

دانلود زیگپ