رئیس Take-Two سازنده بازی GTA میگوید: هوش مصنوعی یک چیز بد است، چنین چیزی حقیقت ندارد. ماشینها یاد نمیگیرند. آنها راههای مناسبی برای توضیح دادن به انسانها هستند که چه چیزی شبیه جادو است.
استراوس زلنیک، رئیس Take-Two Interactive، نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی بیان کرده و مفهوم هوش مصنوعی را “یک پدیده” نامیده و اضافه کرده است که در حالی که شکی وجود ندارد که آنچه امروز هوش مصنوعی در نظر گرفته میشود به کارآمدتر شدن کسبوکار ما کمک میکند، اما باعث کاهش اشتغال در صنعت بازی نمیشود.
همانطور که توسط سایت GamesIndustry.biz گزارش شده است، زلنیک در مورد موضع خود در مورد هوش مصنوعی صریح بود، اما پذیرفت که تجارت بازیهای ویدئویی احتمالاً در استفاده از هوش مصنوعی، اگر نگوییم بهترین، پیشرو خواهد بود.
سازنده بازی GTA به دفاع از هوش مصنوعی پرداخت
زلنیک در پاسخ به سوالی که یک سرمایه گذار از او خواسته بود نظر خود را در مورد نقش هوش مصنوعی در صنعت به اشتراک بگذارد، گفت: یادگیری ماشین، ماشین ها یاد نمی گیرند.
اینها راههای مناسبی برای توضیح دادن به انسانها هستند که چه چیزی شبیه جادو به نظر میرسد. نکته نهایی این است که اینها ابزارهای دیجیتالی هستند و ما برای همیشه از ابزارهای دیجیتالی استفاده کردهایم. من شک ندارم که آنچه امروز هوش مصنوعی در نظر گرفته میشود به کارآمدتر شدن کسبوکار ما کمک میکند و به ما کمک میکند کار بهتری انجام دهیم، اما اشتغال را کاهش نمیدهد.
برعکس، تاریخچه فناوری دیجیتال این است که فناوری اشتغال را افزایش میدهد، بهرهوری را افزایش میدهد، تولید ناخالص داخلی را افزایش میدهد و من فکر میکنم این چیزی است که با هوش مصنوعی اتفاق میافتد. من فکر میکنم که تجارت بازیهای ویدیویی احتمالاً در استفاده از هوش مصنوعی، پیشرو خواهد بود.
با این حال، از نظر محافظت، زلنیک تاکید کرد که این مهم است که هوش مصنوعی “با شکار LLMهای دیگران به مالکیت معنوی آنها تجاوز نکند” و افزود: بله. ما این کار را انجام نمیدهیم.
او توضیح داد: «بهعلاوه، اگر این کار را میکردیم، نمیتوانستیم از آن محافظت کنیم، نمیتوانیم از IP خود محافظت کنیم». بنابراین، ما به این فکر می کنیم که از چه فناوری استفاده میکنیم تا مطمئن شویم که به مالکیت معنوی دیگران احترام میگذارد و به ما امکان میدهد از مالکیت معنوی خود محافظت کنیم. جدا از این، من واقعاً نمیتوانم به هیچ حفاظ جدیدی فکر کنم که باید اجرا شود.
او در ادمه اضافه کرد : بله، بازی GTA، همچنان در مسیر راه اندازی این ناشر Take-Two Interactive در پاییز است، علیرغم شایعات مداوم تاخیر.
Take-Two به عنوان بخشی از گزارش درآمد سهماهه سال مالی 2025 خود، دیروز مجدداً به پنجره انتشار خود متعهد شد و نوشت: «این سال تقویمی در حال شکلگیری یکی از قویترین سالهای تاریخ برای [شرکت] است، زیرا قصد داریم Sid Meier’s Civilization 7 را در 11 فوریه، Mafia: The Old Country در تابستان، Grand Thefts Auto 6، و Borderlands 4 را عرضه کنیم.
منبع : eurogamer