بازاریابی با زیگپ

بازاریاب شو؛ بهترین پرامپت‌‌های ChatGPT برای بازاریابی با زیگپ

سرفصل‌های مقاله

ChatGPT در حال حاضر با بیش از یک میلیارد بازدید کننده جهانی، اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است. پس از راه اندازی GPT-4 و اکنون ChatGPT با داشتن قابلیت دسترسی به اینترنت، توانایی‌های آن بی‌پایان شده است. از صاحبان مشاغل کوچک و منابع انسانی گرفته تا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بازاریابی، هر کسی می‌تواند از ChatGPT استفاده کند تا بهره‌وری خود را 10 برابر کند.

دانستن نحوه نوشتن پرامپت کامل، کلید بهترین استفاده از هر ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای است. با این حال، تنها تعداد کمی از کاربران واقعاً مهندسی سریع و نحوه نوشتن دستورات را درک می‌کنند. اگر در روزهای ابتدایی خود هستید یا مدتی است که از آن استفاده می‌کنید اما هرگز پاسخ‌های ChatGPT را مفید ندیده‌اید، این مقاله برای شما مناسب است.

cta-gif-album-m
cta-gif-album

پرامپت‌های ChatGPT چیست؟

پرامپت‌های ChatGPT

پرامپت‌های ChatGPT نقطه شروع مکالمه با آن یا هر ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای دیگر هستند. آنها را به عنوان دومینوی اولیه در زنجیره‌ای از توالی‌های زبانی در نظر بگیرید. آنچه وارد می‌کنید لحن، جهت و دامنه گفتگو را تعیین می‌کند.

با این حال، این درخواست‌ها فقط سؤال یا اظهارات نیستند. می‌توانید از دستورات به‌عنوان جعبه ابزار خلاقانه خود برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌های مختلف، از تهیه پیش‌نویس ایمیل گرفته تا سرودن شعر، استفاده کنید. راز در ایجاد این دستورات، واضح، غنی از زمینه و هدف محور است و برای باز کردن پتانسیل کامل مدل زبان ChatGPT بسیار مهم است. در ادامه به بررسی پرامپت‌های بازاریابی می‌پردازیم.

بهترین پرامپت‌های ChatGPT برای بازاریابی

در ادامه بهترین پرامپت‌هایی که برای بازاریابی به آن نیاز خواهید داشت را برای شما به صورت فارسی و انگلیسی می‌آوریم و چند نمونه را به کمک دستیار هوش مصنوعی زیگپ تست می‌کنیم.

  • آیا می‌توانی ایده‌هایی برای پست‌های وبلاگ در مورد [موضوع انتخابی شما] به من ارائه دهید؟ (Can you provide me with some ideas for blog posts about [topic of your choice]?)
  • یک اسکریپت یک دقیقه‌ای برای یک تبلیغ در مورد [محصول یا خدمات یا شرکت] بنویسید. (Write a minute-long script for an advertisement about [product or service or company].)

حالا ببینیم که زیگپ به این پرامپت چه جوابی می‌دهد

  • پرامپت بازاریابی

علاوه بر درخواست شما گزینه‌های دیگری هم که مربوط به پرامپت شما باشد را هم پیشنهاد می‌دهد.

  • یک توضیح محصول برای [محصول یا خدمات یا شرکت] من بنویس. (Write a product description for my [product or service or company])
  • راه‌های ارزان قیمتی را پیشنهاد دهید که بتوانم [شرکت] خود را با/بدون استفاده از [کانال رسانه] تبلیغ کنم. (Suggest inexpensive ways I can promote my [company] with/without using [Media channel])
  • چگونه می‌توانم بک لینک‌های با کیفیت بالا برای بالا بردن سئو [نام وب سایت] به دست بیاورم. (How can I obtain high-quality backlinks to raise the SEO of [Website name])
  • ۵ پیام و کلمه CTA متمایز برای [محصول شما] ایجاد کن. (Make 5 distinct CTA messages and buttons for [Your product])
  • یک طرح کمپین [رسانه های اجتماعی] برای راه اندازی [محصول شما] با هدف [مخاطبان هدف شما] ایجاد کن. (Create a [social media] campaign plan for launching an [your product], aimed at [ Your target audience])
  • این معیارهای زیر را تجزیه و تحلیل کنید تا نرخ باز شدن ایمیل برای یک برند مد <اضافه کردن معیارها> را بهبود بخشد. (Analyze these below metrics to improve email open rates for a fashion brand <paste metrics>)
  • برای افرادی که در وبینار [موضوع وبینار] من شرکت کرده‌اند، ایمیل‌ پیگیری بنویس. (Write follow-up emails to people who attended my [webinar topic] webinar.)

خوب بیایید یکبار دیگر این پرامپت را در زیگپ استفاده کنیم و نتیجه را ببینیم.

زیگپ

  • ساختار یک خبرنامه هفتگی [موضوع خبرنامه] را درست کن. (Structure a weekly [newsletter topic] newsletter)
  • پستی ایجاد کن که مزایای استفاده از محصول [نام محصول] ما را برای [مشکل/مشکل خاص] نشان دهد. (Make a post showcasing the benefits of using our product [product name] for [specific problem/issue])
  • ۵ روش خلاقانه برای استفاده از ریلزهای اینستاگرام برای [محصول یا خدمات یا شرکت شما] ایجاد کن. (Generate 5 creative ways to use Instagram Reels for [your product or service or company])
  • یک پست رسانه اجتماعی ایجاد کن که [مخاطبان خاص] را هدف قرار دهد و توضیح دهد که چگونه محصول ما [نام محصول] می‌تواند به آنها کمک کند (Create a social media post that targets [the specific audience] and explains how our product [product name] can help them)
  • یک ایمیل تبریک شخصی برای یک مشتری VIP ایجاد کن (Create a personalized email greeting for a VIP customer)
  • فهرستی از ۵ ایده ویدیوی YouTube برای [محصول یا شرکت شما] بنویس (Write a list of 5 YouTube video ideas for [your product or company])
  • برای تست A/B برای «محصول شما»، دو گوگل ادز در قالب RSA (با استفاده از چندین عنوان و توضیحات) ایجاد کن. (Create two Google Ads in an RSA format (using multiple headlines and descriptions) for an A/B test for “Your product”)
  • برای پست وبلاگ من در مورد <موضوع بلاگ> یک توضیحات متا 100 کاراکتری بنویس. (Write a 100-character meta description for my blog post about <topic>)

Capture 3 در این پرامپت نهایی شاید جوابی که گرفته شد، خیلی کلی بوده باشد. پس اگر می‌خواهید جواب‌هایی بهتری دریافت کنید حتما موضوعات خود را دقیق‌تر و کامل‌تر برای هوش مصنوعی بازگو کنید.

در این مقاله سعی کردیم چندین نمونه از پرامپت‌های بازاریابی را برای شما بیاوریم. در مقالات بعدی سعی می‌کنیم پرامپت‌های مربوط به بخش‌های دیگر را هم برای شما جمع‌آوری کنیم.

نوید رضایی
نوید رضایی