فرمول ۱ و آمازون برای اولین بار از هوش مصنوعی Statbot برای شخصیسازی مسابقات استفاده میکنند زیرا مسابقات فرمول یک اغلب قابل پیشبینی شده و با برنده شدن مکس ورشتاپن به پایان میرسد.
در مسابقه جایزه بزرگ اسپانیا در روز یکشنبه، فرمول یک از هوش مصنوعی جدیدی به نام Statbot با همکاری Amazon.com رونمایی میکند، که مدیران آن برنامههایی را برای پخشهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی برای نگه داشتن بینندگان توضیح دادند.
نیل رالف، کارشناس فناوری پیشرو شرکتی در همکاری فنی با F1، گفت: هوش مصنوعی statbot بایگانیهای مسابقه را بررسی میکند و دادههای مسابقه را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل میکند تا با استفاده از فناوری بخش محاسبات ابری Amazon Web Services، زمینه و چیزهای بااهمیت را برای پخش زنده مجریان در طول مسابقه بارسلونا فراهم کند.
هوش مصنوعی Statbot در مسابقات فرمول یک
این اقدام نشانهای از نفوذ هوش مصنوعی به رسانهها است، و اینکه چگونه مالک F1، به دنبال راههایی برای چسباندن طرفداران به صفحه نمایش است.
لیبرتی با میلیاردر سرمایهدار کابلی جان سی. مالون، در قراردادی که در سال 2016 اعلام شد، F1 را از CVC Capital Partners خریداری کرد. از آن زمان، این شرکت بر افزایش جذابیت جهانی این ورزش تمرکز کرده است و مخاطبان خود را با بازیهای بازاریابی مانند مجموعه مستند شرکت فرمول 1: رانندگی برای زنده ماندن در نتفلیکس افزایش داده است.
اما در یک ورزش سنگین مهندسی، که قهرمانان انسانی آن در پشت کلاههای ایمنی پنهان شدهاند، مدیران راههایی را میخواهند تا پخش زنده مسابقه را نیز بیشتر کنند. این شرکتها میگویند که از هوش مصنوعی برای ارائه پیشبینیهای درون مسابقه در مواردی مانند زمانبندی پیت استاپ یا زمانی که یک راننده ممکن است سعی کند از رقیب سبقت بگیرد، بر اساس جزئیات لحظهای مانند عملکرد خودرو و تخریب لاستیکها استفاده میکنند.
اریک گیلز، مدیرعامل AWS کانادا در مصاحبهای در گرندپری کانادا در مونترال در اوایل ماه ژوئن گفت: “با این دادهها و صمیمیت با طرفداران، میتوانید تجربیات فوق شخصیسازی شده را در نظر بگیرید.”
رالف گفت:
ما میخواهیم به اینجا برسیم، بنابراین شما بهعنوان یک طرفدار میتوانید انتخاب کنید چه مقدار داده ببینید و چه داستانهایی برایتان تعریف شود.
در رقابت با سایر ورزشها، نمایشهای پخش، TikTok و بازیهای ویدیویی، نبرد برای جلب توجه هرگز به این شدت نبوده است. در حالی که F1 با سریالهای نتفلیکس و مسابقات جدید مانند جایزه بزرگ لاس وگاس دامنه خود را در ایالات متحده گسترش داده است، این ورزش هنوز هم گاهی اوقات بیش از حد قابل پیش بینی است. سال گذشته، راننده برتر فرمول یک، مکس ورشتاپن از ردبول ریسینگ، در 19 مسابقه از 22 مسابقه پیروز شد.
دین لاک، مدیر پخش و رسانه F1، در گفتگو با خبرنگاران در مونترال از راه دور از مرکز رسانه و فناوری گروه در Biggin Hill، بریتانیا، گفت: “ما نمیتوانیم فقط به ارائه یک تجربه منفعلانه به آنها تکیه کنیم.”
منبع : fortune