هوش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی زاینده تولید محتوا را متحول می‌کند؟

سرفصل‌های مقاله

هاینریش پاراویسینی، بنیانگذار Mutabor Design GmbH در جریان کنگره استقلال خلاق که در ماه نوامبر در دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد، گفت: هوش مصنوعی صنعت خلاق را وارونه خواهد کرد. با این حال، او بعداً خاطرنشان کرد: پتانسیل هوش مصنوعی زاینده یا مولد برای تولید محتوا در بخش‌های دیداری و شنیداری بسیار زیاد است.

همچنین بازاریابی استراتژیک در راس دستور کار کنگره با حضور کارشناسان خرده‌فروشی و فناوری اطلاعات و صحنه خلاق با موضوع “از دیجیتال اول تا هوش مصنوعی” قرار گرفت.

بهبود تولید تصاویر توسط هوش مصنوعی زاینده

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی زاینده

بوکهارت مولر، مدیر ارشد داده Mutabor، “ابزار تصویرسازی” جدید آژانس را ارائه کرد که از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر سفارشی برای برندهای مختلف استفاده می‌کند. بر اساس تولیدکننده متن به تصویر Stable Diffusion، طراحان مدل هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند تا تصویر بصری مورد نظر را با زبان تطبیق دهد.

مولر خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی جایگزین عکس‌برداری نمی‌شود، اما مطمئناً آن‌ها را بهبود می‌بخشد. برتری نسبت به تصاویر استوک می‌تواند تصاویر مناسب را به سرعت و مقرون به صرفه فراتر از عکسبرداری ارائه دهد.

خلاقیت‌های صوتی با هوش مصنوعی

فیلیپ فیت، مدیر عامل آژانس آلمانی Wahnsinn گفت، اگر بلندگوهای حرفه‌ای رادیو و تلویزیون در دسترس نباشند، هوش مصنوعی جایگزین واقعا خوبی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: هوش مصنوعی زاینده به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور کامل در تولیدات صوتی خود مانند شبیه‌سازی و تبدیل متن به گفتار تجدید نظر کنند. برای شبیه سازی یک صدا، هوش مصنوعی بر روی صدای واقعی آموزش داده می‌شود و سپس می‌تواند هر متنی را در زیر و بم، مدولاسیون و ریتم صدای اصلی تولید کند. آخرین قسمت‌های Pumuckl، یک کارتون محبوب آلمانی، با صداپیشگی هنرپیشه هانس کلارین، که در سال 2005 درگذشت، نشان می‌دهد که این کار چقدر خوب عمل می‌کند.

توصیه‌های شخصی‌شده با پشتیبانی از هوش مصنوعی

بر اساس گزارش انجمن Bitkom در ماه سپتامبر، پس از اینکه نسبت شرکت‌های آلمانی استفاده کننده از هوش مصنوعی از 9 به 15 درصد در یک سال افزایش یافت، «هوش مصنوعی در اقتصاد آلمان رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند». نمایندگان در طول کنگره تاکید کردند که انواع برنامه‌ها امکان‌پذیر است. ما در حال آزمایش پتانسیل در بسیاری از زمینه‌ها هستیم: در ترجمه‌ها و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، در مدیریت زنجیره تامین یا در کنترل.

استفاده از چت‌بات برای ارتباطات داخلی و خارجی

در ماه جولای، گروه اتو شروع به آزمایش دستیار هوش مصنوعی در فروشگاه آنلاین خود کرد تا در چند ثانیه به سوالات پاسخ دهد. نیکولای یوهانسن، معاون رئیس‌جمهور آلمان در تعاملات مصرف‌کننده می‌گوید: ما نوعی B-otto ایجاد کرده‌ایم که ترکیبی از Otto و bot به لطف هوش مصنوعی زاینده است. Otto Group همچنین از هوش مصنوعی برای ارتباطات داخلی استفاده می‌کند و در ماه سپتامبر ogGPT را بر اساس فناوری ChatGPT و سرویس Azure مایکروسافت راه اندازی کرد. او تاکید کرد که برنامه هایی مانند ogGPT و B-otto هنوز در حال توسعه هستند. یوهانسن تأیید کرد که بیش از 100 کارمند اتو تنها بر روی هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند.

آلیسا ریب، استراتژیست خلاق در گوگل اذعان کرد که اگرچه توسعه فناوری جذاب است، اما سرعت سریع آن باعث می‌شود شرکت‌ها در این مسیر با مشکل مواجه شوند. استفاده موفق از هوش مصنوعی نیازمند همکاری بیشتر است. اکنون زمان دور شدن از تفکر سیلو است. گشودگی، تمایل به آزمایش و تغییر فرهنگی که توسط کارکنان پذیرفته شده است، عوامل کلیدی هستند. او تاکید کرد که عامل انسانی همچنان مهم است و افزود: “همانقدر که هوش مصنوعی خوب شده است، ما همیشه به افرادی برای مدیریت فناوری نیاز خواهیم داشت.”

شما می‌توانید به راحتی و از طریق زبان فارسی با Chatgpt و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذرید.

نوید رضایی
نوید رضایی