نسل X

نسل Z یا نسل X ؛ کدام بیشتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

سرفصل‌های مقاله

بومیان دیجیتالی مانند نسل زد ممکن است به نظر می‌رسد نسبت به کارمندان مسن‌تر برای استفاده از هوش مصنوعی آماده‌تر باشند. اما یک مطالعه اخیر ارنست و یانگ نشان می‌دهد که نسل X پیشرو در اینکار است.

نسل X و هزاره‌های شاغل در ایالات متحده بیشتر از نسل Z از ChatGPT در محل کار استفاده می‌کنند.

بسیاری فکر می‌کنند که نسل زد، بومی دیجیتال، که با استفاده از تلفن‌های هوشمند با تشخیص چهره بزرگ شده است، نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر برای افزایش بهره‌وری از هوش مصنوعی در محل کار استقبال می‌کند. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که ممکن است برعکس باشد.

استفاده بیشتر نسل X از هوش مصنوعی

نسل X
استفاده بیشتر نسل X از هوش مصنوعی

ارنست و یانگ با یک گروه تحقیقاتی شخص ثالث برای بررسی 1000 آمریکایی تمام وقت و پاره وقت در گروه‌های سنی مختلف کار کرد. محققان می‌خواستند بفهمند که چگونه نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی در هر نسل متفاوت است.

با کمال تعجب، این غول مشاوره دریافت که به نظر می‌رسد کارگران مسن آمریکایی نسبت به همتایان جوان خود نسبت به استفاده از هوش مصنوعی بازتر هستند. وقتی از آنها پرسیده شد که چه کسی بیشتر از این فناوری در محل کار استفاده می‌کند، 74 درصد از پاسخ دهندگان هزاره (متولد سال های 1981 تا 1996) و 70 درصد از پاسخ دهندگان نسل X (متولد سال های 1965 تا 1980) گفتند که از ابزارهایی مانند ChatGPT در محل کار استفاده کرده‌اند.

اما پاسخ‌دهندگان نسل زد موضوع متفاوتی بودند. تنها 63 درصد از آمریکایی‌هایی که بین سال‌های 1997 تا 2005 متولد شده‌اند، گفته‌اند که از هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده کرده‌اند.

دلایل استفاده کمتر نسل زد از هوش مصنوعی

به گفته محققان، یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد نسل Z کمتر از کارگران مسن‌تر به هوش مصنوعی اعتماد دارد، این است که آمریکایی‌های جوان‌تر ممکن است کمتر متقاعد شوند که هوش مصنوعی می‌تواند ارزش واقعی بیافزاید.

ماریس مریمن، رهبر بینش فرهنگی EY در قاره آمریکا، می‌گوید: در حالی که این ممکن است برای بسیاری تعجب‌آور باشد، برای جوانترین و قدیمی‌ترین نسل در محل کار، اعتماد به هوش مصنوعی فقط به ایمنی و امنیت نیست: مهم این است که آیا این فناوری کار می‌کند. به گفته مریمن، توضیح دیگر می‌تواند درجات مختلف راحتی افراد جوان و مسن با به کارگیری فناوری‌های جدید باشد.

نسل X ممکن است بیشتر احساس کند که چگونه از هوش مصنوعی در محل کار استفاده کند تا با تغییرات سریع همگام شود و با هر چالش فنی کار کند. در همین حال، نسل Z که با ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPS به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود بزرگ شده و انتظارات زیادی از فناوری دارند، ممکن است زمانی که به آنها خدمت نمی‌کند سریعتر، جابجا شوند.

دن دیاسیو، رهبر جهانی هوش مصنوعی EY، به Insider گفت: «نسل Z در فضایی بومی فناوری بزرگ شد، و زمانی که هوش مصنوعی کار می‌کند و زمانی که هوش مصنوعی کار نمی‌کند، بسیار بیشتر در معرض آن قرار می‌گیرند. “اگر هوش مصنوعی کار نکند، آنها به سراغ چیز بعدی می‌روند.”

برای برخی از نسل زدی‌ها، استفاده از هوش مصنوعی به کار آنها کمک کرده است. مورگان یانگ، یک خالق محتوای 20 ساله از آگوست گذشته، از ChatGPT برای کمک به انجام تحقیقات و ایده‌پردازی پیشنهادات برای برندها استفاده می‌کند، که به ادعای او باعث صرفه‌جویی در زمان و بهبود محتوای او شد. دیگران از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی برای بازنشستگی زودتر از همکاران قدیمی خود استفاده می‌کنند.

یک چیز که هنوز مشخص نیست این است که آیا هوش مصنوعی باعث می‌شود کارمندان در محل کار بهتر عمل کنند یا خیر. در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهند که هوش مصنوعی مولد باعث صرفه‌جویی در ساعات کار شده است، برخی دیگر نشان می‌دهند که استفاده از ChatGPT می‌تواند عملکرد کارگران را بدتر کند.

شما می‌توانید همین حالا از طریق زبان فارسی به موتور‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و سرویس متن به عکس لئوناردو دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.

نوید رضایی
نوید رضایی