هوش مصنوعی
شرکت های هوش مصنوعی

گوگل در مورد محتوای هوش مصنوعی تصمیم می‌گیرد

سرفصل‌های مقاله

گوگل در مورد اینکه آیا محتوای هوش مصنوعی باید برچسب گذاری شود یا خیر و  اینکه چگونه محتوای طبیعی را رتبه‌بندی کند، تصمیم خواهد گرفت.

گری ایلیس و مدیران دیگر گوگل به بسیاری از سوالات مرتبط با هوش مصنوعی در کنفرانس مرکزی توکیو پاسخ دادند و اطلاعات جدیدی در مورد رویکردها و توصیه‌های گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتند.

در حال حاضر برای Google مهم نیست که محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد یا خیر. هم برای محتوای هوش مصنوعی و هم محتوای ترجمه شده، در حال حاضر چیزی که برای گوگل اهمیت دارد کیفیت محتوا است.

نحوه برخورد گوگل با محتوای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی
نحوه برخورد گوگل با محتوای هوش مصنوعی

چیزی که کمتر به آن پرداخته شده  این است که آیا گوگل بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و محتوای طبیعی، تمایز قائل است یا خیر. یکی از کارمندان گوگل، گری ایلیس، پاسخ داد که گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب گذاری نمی‌کند.

در حال حاضر اتحادیه اروپا از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد که به‌منظور مبارزه با اخبار جعلی، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را داوطلبانه برچسب‌گذاری کنند. گوگل اما در حال حاضر توصیه می‌کند که ناشران تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌های تصویر IPTC برچسب‌گذاری کنند و اضافه می‌کند که شرکت‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک، شروع به اضافه کردن خودکار آن خواهند کرد. اما محتوای متنی چطور؟

آیا ناشران ملزم به برچسب‌گذاری محتوای متنی خود به عنوان محتوای هوش مصنوعی هستند؟ با کمال تعجب، پاسخ منفی است، لازم نیست. کنیچی سوزوکی یکی دیگر از کارمندان گوگل نوشت:

از دیدگاه گوگل، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان محتوای مجزا نیست، زیرا ما ماهیت محتوا را ارزیابی می‌کنیم. اگر از نظر کاربر این کار ضروری است، می‌تواند آن را مشخص کند.

او همچنین نوشت که گوگل نسبت به انتشار محتوای AI بدون اینکه ویرایشگر انسانی آن را قبل از انتشار بررسی کند، هشدار داده است. آنها همچنین توصیه کردند که این رویکرد را در مورد محتوای ترجمه شده نیز در پیش بگیرند، یعنی یک انسان باید قبل از انتشار آن را بررسی کند. اما یکی از جالب ترین نظرات گوگل این بود که الگوریتم‌ها و سیگنال‌های آنها بر اساس محتوای انسانی است و به همین دلیل محتوای طبیعی را در بالاترین رتبه قرار می‌دهد.

گوگل چگونه محتوای هوش مصنوعی را مدیریت می‌کند؟

E-E-A-T یک مخفف مخصوص گوگل به معنای تجربه، تخصص، تسلط و اعتماد است. این مخفف برای اولین بار در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ذکر شد، و توصیه می‌کند که کاربران به دنبال شواهدی بگردند که نشان دهد، نویسنده دراری تجربه زیاد در موضوعی است که می‌نویسد.

یک هوش مصنوعی در حال حاضر نمی‌تواند ادعای تجربه در هیچ موضوع یا محصولی داشته باشد. بنابراین ظاهراً غیرممکن است که یک هوش مصنوعی بتواند کیفیت لازم را برای انواع خاصی از محتوایی که نیاز به تجربه دارند، برآورده کند.

گوگل در حال بحث پیرامون محتوای هوش مصنوعی است و هنوز به تصمیم واحدی در مورد آن نرسیده است. آنها گفتند که به محض اینکه سیاستی را در مورد آن بگیرند، اعلام خواهند کرد.

ما به دلیل در دسترس بودن هوش مصنوعی و عدم اعتماد به آن، در لحظه‌ای خاص زندگی می‌کنیم. شرکت‌های رسانه‌ای که برای آزمایش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی عجله داشتند، بی سر و صدا به ارزیابی مجدد آن پرداختند. ChatGPT و انواع دیگر هوش مصنوعی مولد مانند گوگل بارد به وضوح برای ایجاد محتوا آموزش ندیده‌اند.

بنابراین شاید تعجب آور نباشد که گوگل در حال حاضر توصیه می‌کند که ناشران همچنان مراقب کیفیت محتوای خود باشند. نظر شما چیست؟ آیا گوگل باید محتوای هوش مصنوعی را علامت‌گذاری کند؟ شما می‌توانید به راحتی و از طریق زبان فارسی با ChatGPT و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذرید.

نوید رضایی
نوید رضایی