تبلیغات المپیک با هوش مصنوعی جمینی

واکنش‌های شدید به گوگل برای تبلیغات المپیک با هوش مصنوعی جمینی

سرفصل‌های مقاله

گوگل یک تبلیغ المپیکی برای چت‌ربات جمینی خود را پس از واکنش‌های شدید به دلیل نحوه به تصویر کشیدن یک دختر بچه با استفاده از هوش مصنوعی جمینی برای نوشتن نامه به طرفداران، از روی آنتن خارج کرد.

این تبلیغ با عنوان «سیدنی عزیز»، پدر دختری را نشان می‌داد که از چت‌ربات هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا نامه‌ای به ورزشکار مورد علاقه‌اش، سیدنی مک‌لافلین-لورون، دونده با مانع آمریکایی بنویسد. گوگل سال گذشته به دنبال افزایش محبوبیت ابزاهای هوش مصنوعی مولد، Gemini را که قبلا با نام بارد شناخته می‌شد، راه اندازی کرد.

cta-gif-album-m
cta-gif-album

پدر در آگهی می‌گوید: «جمینی، به دخترم کمک کن تا نامه‌ای بنویسد و به سیدنی بگوید که چقدر الهام‌بخش او است.» سپس تبلیغات به طور خلاصه پیش نویس تولید شده توسط جمینی را نشان می‌دهد و با فیلمی از دختر کوچک در حال دویدن در پیست با پوشش متنی که می‌گوید: “کمی کمک از جمینی” بسته می‌شود.

واکنش‌ها به تبلیغ المپیکی جمینی گوگل

واکنش‌ها به تبلیغ المپیکی جمینی گوگل

این تبلیغ هنوز در یوتیوب قابل مشاهده است اما از پخش المپیک حذف شده است، جایی که بارها در هفته اول بازی‌ها نمایش داده شد.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «در حالی که آگهی قبل از پخش به خوبی آزمایش شده بود، با توجه به بازخوردها، ما تصمیم گرفتیم این تبلیغ را به تدریج از چرخه بازی‌های المپیک خود حذف کنیم.»

گوگل اعلام کرد که همچنان اپلیکیشن Gemini را به عنوان یک دستیار برای ارائه «نقطه شروع» برای ایده‌پردازی می‌داند.

در بیانیه گوگل آمده است: «ما معتقدیم که هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری عالی برای تقویت خلاقیت انسان باشد، اما هرگز نمی‌تواند جایگزین آن شود. “هدف ما ایجاد یک داستان معتبر برای تجلیل از تیم ایالات متحده بود.”

گوگل قبلا از این تبلیغ دفاع کرده بود. با این حال، واکنش‌ها همچنان زیاد بود زیرا مردم گوگل را به تشویق استفاده از اتوماسیون به‌جای اصالت، به‌ویژه در مورد کودکان متهم کردند.

شلی پالمر، استاد رسانه‌های پیشرفته در دانشکده ارتباطات عمومی S.I. Newhouse دانشگاه سیراکیوز، در یک پست وبلاگی که به طور گسترده دیده شد، نوشت: «من به صراحت آینده‌ای را که گوگل در حال تبلیغ آن است، رد می‌کنم. او نوشت: این فناوری “آینده‌ای تک فرهنگی را ارائه می‌دهد که در آن نمونه‌های کمتر و کمتری از افکار اصیل انسانی را می‌بینیم.”

گوگل تنها شرکتی نیست که به دلیل تبلیغاتی که جایگزینی وظایف خلاقانه، هوش مصنوعی را تبلیغ می‌کند، با انتقاد مواجه می‌شود.

در دیگر تبلیغات، اپل یک دستگاه پرس هیدرولیک را نشان داد که ابزار موسیقی و قوطی‌های رنگ را خرد می‌کند تا آیپد پرو جدید خود را نشان دهد. این شرکت در نهایت عذرخواهی کرد و تبلیغ را از تلویزیون خارج کرد.

علیرغم آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در مورد کارهای خلاقانه اصلی، میرا موراتی، مدیر فناوری OpenAI اخیراً گفت که هوش مصنوعی باعث می‌شود برخی از مشاغل خلاق از بین بروند، اما برخی از آنها از ابتدا نباید وجود می‌داشتند.

منبع : cnbc

نوید رضایی
نوید رضایی