روش‌های جدید جستجوی گوگل

با هوش مصنوعی در جستجوی گوگل به روش‌های جدید سؤال بپرسید

فهرست مطالب

در آخرین بروزرسانی گوگل اعلام کرد که: در طول سال‌ها، ما به طور مداوم جستجوی گوگل را بازسازی کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید سؤال خود را به هر شکلی که می‌خواهید بپرسید – چه سوالی را تایپ کنید، چه با دوربین خود جستجو کنید یا فقط یک آهنگ را زمزمه کنید.

قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای گسترش کارهایی که جستجو می‌تواند انجام دهد یکپارچه بوده است، و مدل Gemini ما که برای جستجو سفارشی شده است، توانایی ما را برای کمک به مردم برای کشف بیشتر وب – و دنیای اطرافشان بهبود بخشیده است.

در واقع، افرادی که از AI Overviews استفاده می‌کنند، بیشتر از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و از نتایج خود رضایت بیشتری دارند. و Google Lens اکنون برای نزدیک به 20 میلیارد جستجوی بصری در هر ماه استفاده می‌شود و به افراد کمک می‌کند آنچه را که با دوربین یا صفحه نمایش خود می‌بینند جستجو کنند.

با برخی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های جستجوی خود تا به امروز، یک جهش بزرگ دیگر انجام می‌دهیم، با استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش چشمگیر نحوه کمک گوگل به شما، از یافتن اطلاعات مناسبی که نیاز دارید تا کاوش هر کنجکاوی که به ذهنتان می‌رسد.

روش‌های جدید جستجوی گوگل با آنچه می‌بینید

روش‌های جدید جستجوی گوگل

گوگل همچنین اشاره کرده است که : از زمانی که سال‌ها پیش با استفاده از لنز، جستجوی بصری پیشگام بودیم، به تکامل تجربه با استفاده از آخرین پیشرفت‌های خود در هوش مصنوعی ادامه دادیم. در اوایل سال جاری، ما هوش مصنوعی زاینده را در لنز گنجانده‌ایم – بنابراین می‌توانید دوربین خود را نشانه بگیرید، سؤال بپرسید و یک نمای کلی هوش مصنوعی با اطلاعاتی که نیاز دارید، همراه با پیوندهایی برای کسب اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

در حال حاضر، مردم این تجربه را فوق العاده مفید می‌دانند. این ویژگی باعث افزایش استفاده کلی از لنز شد، زیرا مردم برای دریافت کمک برای سؤالات جدید و پیچیده‌تر برگشتند. درخواست‌های لنز اکنون یکی از سریع‌ترین انواع جستجو در جستجوی گوگل هستند و کاربران جوان‌تر (سنین 18 تا 24 سال) بیشترین تعامل را با لنز دارند. اکنون، ما در حال معرفی قابلیت‌های بیشتری به لنز هستیم تا جستجوی دنیای اطرافتان را آسان‌تر کنیم.

درک ویدیو در لنز

ما قابلیت‌های درک ویدیوی خود را در ورودی/خروجی پیش‌نمایش کردیم، و اکنون می‌توانید از لنز برای جستجو با گرفتن یک ویدیو، و پرسیدن سوال در مورد اجسام متحرکی که می‌بینید استفاده کنید.

بگویید که در آکواریوم هستید و می‌خواهید در یکی از نمایشگاه‌ها درباره ماهی‌های جالب بیشتر بدانید. لنز را در برنامه گوگل باز کنید و دکمه شاتر را نگه دارید تا در حالی که سوالتان را با صدای بلند می‌پرسید، مثلاً «چرا با هم شنا می‌کنند؟» ضبط کنید. سیستم‌های ما ویدیو و سؤال شما را با هم معنا می‌کنند تا یک نمای کلی هوش مصنوعی به همراه منابع مفید از سراسر وب تولید کنند.

این قابلیت به صورت جهانی در برنامه گوگل (اندروید و iOS) برای کاربران Search Labs که در آزمایش «نمایش‌های AI و موارد دیگر» ثبت‌نام کرده‌اند، با پشتیبانی از پرسش‌های انگلیسی در دسترس است.

سوالات صوتی در لنز گوگل

سوالات صوتی در لنز گوگل

هر زمان که با لنز عکس می‌گیرید، گزینه پرسیدن سؤال با صدایتان نیز در دسترس است. فقط دوربین خود را بگیرید، دکمه شاتر را نگه دارید و هر چیزی را که در ذهن دارید بپرسید – همان طور که به چیزی اشاره می‌کنید و از دوست خود در مورد آن می پرسید. ورودی صوتی برای لنز اکنون به صورت جهانی در برنامه گوگل برای Android و iOS برای پرسش‌های انگلیسی در دسترس است.

به‌روزرسانی‌های لنز برای کمک به خرید آنچه می‌بینید

همچنین خرید از دنیای اطرافتان را با لنز آسان‌تر می‌کنیم. برای سال‌ها، می‌توانید از لنز برای یافتن محصولات مشابه بصری از خرده‌فروشان در سراسر وب استفاده کنید. اما از این هفته، اکنون صفحه نتایج بسیار مفیدتری را خواهید دید که اطلاعات کلیدی در مورد محصول مورد نظر شما، از جمله نظرات، اطلاعات قیمت در میان خرده فروشان و محل خرید را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، یک کوله پشتی را در فرودگاه می‌بینید و می‌خواهید یک کوله پشتی برای خود بخرید. فقط یک عکس بگیرید و لنز مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی ما و نمودار خرید گوگل- که اطلاعاتی در مورد بیش از 45 میلیارد محصول دارد – را برای شناسایی دقیق مورد، گرد هم می‌آورد. بنابراین می‌توانید در مورد هر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند اطلاعات بیشتری کسب کنید و همین الان خرید کنید.

روشی جدید برای شناسایی آهنگ‌هایی که می‌شنوید

گوگل در این به‌روز‌رسانی یک قابلیت جدید دیگر هم برای شما اضافه کرده است. چه در یک ویدیو در حالی که در رسانه‌های اجتماعی هستید، یا در فیلمی که در حال پخش است، یا در وب‌سایتی که بازدید می‌کنید، با آخرین به‌روزرسانی حلقه برای جستجوی گوگل، می‌توانید آهنگ‌هایی را که می‌شنوید فوراً بدون تغییر برنامه جستجو کنید. و ما Circle را با جدیدترین برنامه توسعه Android خود به جستجو برای کاربران بیشتری می‌آوریم – اکنون در بیش از 150 میلیون دستگاه Android در دسترس است.

صفحه نتایج جستجوی شما، با هوش مصنوعی سازماندهی شده

2024 10 04 image

گوگل می‌گوید: در اوایل سال جاری، پیش‌نمایش کردیم که چگونه هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا طیف وسیع‌تری از نتایج را از وب کاوش و کشف کنید، برای سوالاتی که ممکن است پایان باز باشند یا پاسخ درست واحدی نداشته باشند – مثلاً اگر در جستجوی یک پیش‌غذای گیاهی هستید. که می‌خواهید برای یک مهمانی شام درست کنید.

این هفته، صفحه‌های نتایج جستجو را که با هوش مصنوعی در ایالات متحده سازماندهی شده‌اند، منتشر می‌کنیم – که با دستور العمل‌ها و الهام از غذا در تلفن همراه شروع می‌شود. اکنون یک تجربه تمام صفحه، با نتایج مرتبط که فقط برای شما سازماندهی شده است، خواهید دید. می‌توانید به راحتی محتوا و دیدگاه‌ها را از سراسر وب از جمله مقالات، ویدیوها، انجمن‌ها و موارد دیگر – همه در یک مکان – کاوش کنید.

در آزمایش ما، افراد صفحات نتایج جستجوی سازماندهی شده با هوش مصنوعی را مفیدتر یافته‌اند. و با صفحات نتایج جستجو سازمان‌دهی‌شده با هوش مصنوعی، قالب‌ها و سایت‌های محتوای متنوع‌تری را برای مردم به ارمغان می‌آوریم و فرصت‌های بیشتری برای کشف محتوا ایجاد می‌کنیم.

ارتباط بیشتر به بهترین‌های وب

در آخر گوگل اضافه کرد : ما می‌دانیم که مردم می‌خواهند برای بسیاری از سؤالات خود مستقیماً به منبع مراجعه کنند. با هوش مصنوعی در جستجو، ما بر کمک به افراد برای کشف محتوا و دیدگاه‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع در سرتاسر وب متمرکز شده‌ایم.

ما در حال آزمایش یک طراحی جدید برای مرورهای هوش مصنوعی هستیم که پیوندهای برجسته‌ای را به صفحات وب پشتیبانی می‌کند که مستقیماً در متن یک مرور کلی هوش مصنوعی اضافه می‌کند. در آزمایش‌های خود، مشاهده کرده‌ایم که این تجربه بهبودیافته، باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت‌های پشتیبانی شده در مقایسه با طراحی قبلی شده است و افراد بازدید از سایت‌هایی را که مورد علاقه‌شان هستند آسان‌تر می‌یابند. بر اساس این استقبال مثبت، از امروز، ما این تجربه را در سطح جهانی به همه کشورهایی که مرورهای هوش مصنوعی در دسترس هستند، عرضه می‌کنیم.

علاوه بر این، همانطور که در Google Marketing Live به اشتراک گذاشتیم، تبلیغات را در مرورهای هوش مصنوعی برای جستجوهای مرتبط با دقت آزمایش کرده‌ایم. دیده‌ایم که مردم تبلیغات را مستقیماً در مرورهای هوش مصنوعی مفید می‌دانند زیرا می‌توانند به سرعت با کسب‌وکارها، محصولات و خدمات مرتبط ارتباط برقرار کنند تا قدم بعدی را بردارند.

پس از بازخورد مثبت، ما شروع به آوردن تبلیغات در نمای کلی هوش مصنوعی به ایالات متحده برای سؤالات مربوطه کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم به ارتباط مردم با محصولات و مارک‌هایی که برای جستجوی آنها مفید هستند ادامه دهیم.

خواه جستجو با متن، صدا یا تصویر باشد، ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا نوع سوالاتی را که می‌توانید در جستجوی گوگل بپرسید گسترش دهیم. با هوش مصنوعی، ما همچنان به تصور مجدد اینکه چگونه جستجو می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را سریع به دست آورید، ادامه می‌دهیم و مشتاقانه منتظر ارائه این تجربیات به افراد بیشتری در سراسر جهان هستیم.

منبع : blog.google

شبیه به همین مقاله

نظرت رو برامون بنویس

زیگپ: دستیار صوتی هوشمند

دستیار صوتی هوشمند

بازار

دانلود زیگپ