آقای C.R. Howdyshell مدیرعامل advizex میگوید این یک معامله تغییر دهنده صنعت برای تجارت هوش مصنوعی HP و شرکای هوش مصنوعی آن است. من مطمئن هستم که برنده شدن چنین معاملهای با ایلان ماسک و X بسیار چالش برانگیز بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت HP برنده یک قرارداد یک میلیارد دلاری سرور هوش مصنوعی با پلتفرم رسانه اجتماعی X (یا همان توییتر سابق) ایلان ماسک شده است. به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، به دلیل خصوصی بودن قرارداد، این قرارداد بزرگ سال گذشته انجام شده است. البته HP پاسخی درباره این اتفاق نداده است.
معامله 1 میلیارد دلاری HP با پلتفرم X (توییتر سابق)
قرارداد بسیار ارزشمند با X یک رای اعتماد برای کسب و کار سرور هوش مصنوعی شرکت HP است که در سه ماهه اخیر 16 درصد افزایش یافته و به 1.5 میلیارد دلار رسیده است. سهام HPE در معاملات پس از ساعت کاری با 25 سنت یا یک درصد افزایش به 22.33 دلار رسید. بالاترین قیمت سهام HP در 52 هفته گذشته 24.24 دلار است.
هاودیشل ، مدیرعامل Advizex، یک شرکت فناوری و ارائهدهنده راهحلهای هوش مصنوعی HP، این برد بزرگ را یک “معامله متحول کننده صنعت” برای تجارت هوش مصنوعی Hewlett Packard Enterprise و شرکای هوش مصنوعی HPE نامید.
هاودیشل گفت: “من مطمئن هستم که برنده شدن چنین معاملهای با ایلان ماسک و X بسیار چالش برانگیز بود. انجام این معاملات سخت است. این فقط فرصتی را که ما به عنوان شریک HPE برای ارائه راهحلهای هوش مصنوعی داریم، تقویت میکند. اگرچه معامله X شبیه یک “فرصت یک بار در زندگی” به نظر میرسد، هاودیشل گفت که در سال 2025 شاهد معاملات پرفروش هوش مصنوعی بیشتری است. ارزش کل بازار 1 تریلیون دلار است.
Advizex با قرارداد 40 میلیون دلاری خود که سال گذشته با استخراج کننده بیت کوین و ارائه دهنده پلتفرم زیرساخت نسل بعدی Hut 8 بسته شد، به خوبی قدرت نمونه کار پردازندههای گرافیکی HPE-Nvidia را نشان داد.
شراکت با انویدیا
هاودیشل گفت که از شراکت HP و Nvidia و فرصت پیش رو برای Advizex خوشحال است. در واقع، Advizex و تیم Fulcrum، از جمله برند Razor، پیشگام هوش مصنوعی، که بخشی از نمونه کارها Fulcrum است، این هفته با انویدیا برای یک جلسه توجیهی فنی و فروش دو روزه ملاقات کردند. او گفت: “کار دست در دست با انویدیا یک پیشرفت بزرگ برای تجارت ما است.” ما متعهد هستیم که مشارکت انویدیا خود را از پردازندههای گرافیکی به شبکهها و نرمافزارها و سرویسها گسترش دهیم.»
در واقع، هاودیشل گفت، او انتظار دارد تا یک سوم درآمد Advizex در سال جاری از کسب و کار هوش مصنوعی حاصل شود. او گفت: این حوزه شماره یک ما برای فرصتها و رشد در سال 2025 است. که نشان دهنده چیزی بیش از GPU است. این شبکه، نرم افزار و خدمات است.
کلید ورود به بازار Advizex تیم Razor است که دارای تخصص عمیق هوش مصنوعی در بازار است. او گفت: «Razor دست در دست هم با انویدیا کار میکند تا این فرصت هوش مصنوعی را با ما پیش ببرد. Advizex راهحلهای مقیاس پذیر Razor AI را به تمام بازارهای برتر خود از جمله تولید، مراقبتهای بهداشتی، خرده فروشی، مالی و SLED وارد میکند.
یکی دیگر از مزیتهای بزرگ Advizex در نبرد کانال هوش مصنوعی تمرکز تجاری آن بر فرصتی است که از ایجاد یک واحد تجاری جدید محاسباتی و هوش مصنوعی با کارایی بالا به رهبری معاون و مدیر کل Advizex استیو کوکر حاصل شده است.
او ادامه داد: ما تمرکز، استعداد و منابع را داریم، میتوانیم داستان را بگوییم و با کمک OEMهایمان بسیار مطمئن هستیم که در کسبوکار راهحلهای هوش مصنوعی بهطور باورنکردنی موفق خواهیم بود.
منبع : crn