به گفته متخصص بازاریابی HubSpot، مشتریان جستجوی سنتی را با هوش مصنوعی برای پاسخهای سریع و شخصیشده کنار میگذارند. در واقع، استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT برای پاسخ به سؤالات 37٪ افزایش یافته است در حالی که موتورهای جستجو 11٪ کاهش یافتهاند.
برای بازاریابانی که بر روی شناسایی برندهای خود با سئو تمرکز کردهاند، اکنون زمان آن فرا رسیده است که به یک هنر جدید تسلط پیدا کنند: بهینه سازی مدل زبان (LMO).
یکی از سخنگویان HubSpot گفت: ما همیشه ابزارهایی را در اختیار بازاریابان قرار دادهایم که برای ارتباط با مشتریان خود و افزایش رشد نیاز دارند. ما این کار را با وب سایت Grader خود انجام دادیم که به میلیونها بازاریاب کمک کرد تا برای موتورهای جستجو بهینه شوند. و ما امروز این کار را با راهاندازی جستجو با هوش مصنوعی Grader انجام میدهیم، اولین ابزار رایگانی که به برندها کمک میکند بفهمند چگونه در مدلهای زبان بزرگ (LLM) و جستجوی هوش مصنوعی ظاهر میشوند.
جستجوی هوش مصنوعی با ابزار رایگان HubSpot
نیکلاس هالند، معاون محصول و مدیر عامل مرکز بازاریابی در HubSpot، گفت: «کاری که بازاریابان سالها برای جذب مشتری انجام میدهند، در آینده مؤثر نخواهد بود. مردم مانند گذشته از جستجوی سنتی استفاده نمیکنند.
“در حالی که حرکت به سمت جستجوی هوش مصنوعی میچرخد، ما میخواهیم به بازاریابان کمک کنیم تا در این محیط جدید برجسته و کشف شوند. این دقیقاً همان چیزی است که AI Search Grader به بازاریابان ارائه میدهد – راهی جدید و رایگان برای ارتباط با مشتریان خود در عصر هوش مصنوعی.
امروزه، بازاریابان به صورت دستی در حال آزمایش نحوه نشاندادن برندهایشان در جستجوی هوش مصنوعی هستند: بازدید از تجربیات مختلف، ایجاد اعلانهای تخصصی، جمعآوری پاسخها، و ترکیب نتایج – همه فقط برای به دست آوردن کسری از اطلاعات مورد نیاز. و راهنمایی اندکی وجود دارد که به آنها کمک کند تا بر اساس آنچه پیدا میکنند، عمل کنند.
جستجوی هوش مصنوعی Grader در HubSpot نیاز به تخصص هوش مصنوعی را از بین میبرد و حدس و گمان را از نحوه نمایش یک برند در جستجوی هوش مصنوعی حذف میکند. درواقع مهندسی سریع را برای بازاریابان انجام میدهد و عملکرد نام تجاری آنها را برای ساده کردن LMO تنظیم میکند.
جستجوی هوش مصنوعی Grader شامل موارد زیر است:
- درجه کلی به بازاریابان و صاحبان کسب و کار، دیدی اجمالی از عملکرد برندشان در تمام موتورهای جستجوی هوش مصنوعی که ما نظارت میکنیم، میدهد.
- بینش در مورد دیده شدن برند
- اولین امتیاز احساسات برند در نوع خود به زبان مورد استفاده در پاسخهای هوش مصنوعی میپردازد تا به بازاریابان کمک کند تا درک کنند که برند آنها چگونه مورد بحث و درک قرار میگیرد.
- امتیاز سهم صدا (SOV) میزان دیده شدن برند را در مقایسه با رقبای همرده اندازهگیری میکند.
- تجزیه و تحلیل شخصی بازاریابان را قادر میسازد تا آنچه را که به خوبی انجام میدهند بیاموزند و به راحتی مکانهایی را که برای افزایش آگاهی و احساسات برند خود نیاز به بهبود دارند، تشخیص دهند.
جستجوی هوش مصنوعی Grader رایگان و در سطح جهانی به زبان انگلیسی برای تمامی بازاریابان در دسترس است.
منبع : marketingtechnews