کارخانه هوش مصنوعی لویی ویتون

نگاهی به داخل کارخانه هوش مصنوعی لویی ویتون

فهرست مطالب

مدیر کارخانه هوش مصنوعی اکسل دی گروساک فرصت‌های کلیدی برای استفاده از هوش مصنوعی در ابن برند لوکس را تشریح می‌کند.

آیا هوش مصنوعی در برندینگ کالاهای لوکس وجود دارد؟ از برخی جهات، هوش مصنوعی قبلاً با احتیاط وارد شده است. در چند سال گذشته، LVMH در حال ساخت “کارخانه هوش مصنوعی” بوده است، کتابخانه‌ای از الگوریتم‌ها برای استفاده توسط برندهای خود، که شامل لویی ویتون، دیور و تیفانی است. این کارخانه همچنین به برندهای خود کمک می‌کند تا از هوش مصنوعی استفاده و نیروی کار شرکت را آموزش دهند.

تیم کارخانه هوش مصنوعی LVMH الگوریتم‌های ماژولار و قابل تغییری ارائه می‌کند که بر اساس نیازهای برند، مانند لگو (Lego) تنظیم شوند تا بهره‌وری تیم را کارآمدتر و استفاده از ابزارها را آسان‌تر و در دسترس قرار دهند. اکسل دی گروساک از LVMH، مدیر کارخانه هوش مصنوعی می‌گوید: ما نمی‌خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم.

شما می‌توانید با نیازهای کسب و کار و داده‌ها سازگار شوید، زیرا بسیار مهم است که الگوریتم‌ها با داده‌ها سازگار شوند، نه برعکس. دی گورساک در جریان نشست اخیر Vogue Business AI با گوگل که در ماه جاری در مقر گوگل در شهر پاریس برگزار شد، استراتژی در حال تحول هوش مصنوعی گروهش را توضیح داد.

کارخانه هوش مصنوعی در LVMH

کارخانه هوش مصنوعی

تیم دانشمندان داده در ابتدا در سال 2020 تشکیل شده، اما از سال گذشته با رسیدن ابزارهای هوش مصنوعی مولد به آگاهی عمومی، رشد کرده است. LVMH برای کمک به هدایت استراتژی خود با موسسه هوش مصنوعی انسان‌محور دانشگاه استنفورد همکاری می‌کند. درست زمانی که مقررات دولتی و بهترین شیوه‌های صنعت هنوز در چندین کشور و منطقه در حال توسعه بودند، هدف این مشارکت ایجاد فعالانه اصول LVMH برای استفاده‌های اخلاقی و مسئولانه از هوش مصنوعی بوده که نحوه تصمیم‌گیری را راهنمایی می‌کند.

دی گورساک می‌گوید اصول اصلی این گروه استفاده از این فناوری‌ها برای بهبود تجربه مشتری و کمک به ارائه محصولات استثنایی و مطلوب است. او آنچه را که به عنوان یک اصل راهنما برای بسیاری از طرفداران پتانسیل هوش مصنوعی پدیدار شده است را اینگونه بیان می‌کند: «این به معنای خودکارسازی یا جایگزینی انسان نیست، بلکه کارخانه هوش مصنوعی واقعاً کارمندان ما را برای خدمت بهتر به مشتریان تقویت می‌کند.

این بدان معناست که در حالی که تعدادی از برندها با ابزارهای جستجوی مشتری روبرو هستند که از هوش مصنوعی زاینده استفاده می‌کنند، یا چت‌ربات هایی که توصیه گر یا به سؤالات پاسخ می‌دهند، برندهای LVMH به احتمال زیاد ابزارهای هوش مصنوعی مشتری‌مداری را در آینده نزدیک ارائه نمی‌دهند. دی گورساک می‌گوید: «ما چندان مشتاق نیستیم که مدل‌های هوش مصنوعی را مستقیماً در مقابل مشتریان قرار دهیم، زیرا فکر می‌کنیم مزیت رقابتی ما نیروی کار مشاور برای مشتریان ماست.

در حال حاضر، LVMH تعدادی کاربرد هوش مصنوعی را به کار گرفته است. علاوه بر الگوریتم‌های توصیه‌گر مورد استفاده در تجارت الکترونیک، به مشاوران مشتری کمک می‌کند تا توصیه‌های منحصر به فردتری به مشتریان ارائه دهند. این می‌تواند به مشتریان با پتانسیل بالا برای تماس پیشنهاد دهد، و برای مشتریانی که «VIC» (مشتریان بسیار مهم) نیستند، می‌تواند شهود مرتبط را با پیشنهاد تمایل به دسته‌بندی محصول تکمیل کند.

دی گورساک می‌گوید در حالی که توصیه‌ها «قطعی» نیستند، به این معنی که آنها به‌شدت نتیجه خاصی را دیکته نمی‌کنند و ابزاری کمکی هستند. علاوه بر این، این شرکت از هوش مصنوعی در پیش‌بینی‌ها استفاده می‌کند، که محصولاتی را در چه زمانی تولید کند و کجا توزیع کند.

دی گورساک می‌گوید که از نظر پیش‌بینی‌هایی که کمبود را به حساب می‌آورد، باید پیش‌بینی‌های خاص لوکس را ایجاد می‌کرد که با خرده‌فروشی استاندارد مد متفاوت است. الگوریتم‌ها می‌توانند توصیه‌هایی با سطوح مختلف دانه‌بندی ارائه دهند، از جمله اینکه کدام مناطق و کدام فروشگاه‌ها برای محصولات خاص بهترین هستند.

در آینده، LVMH قصد دارد به آموزش نیروی کار خود ادامه دهد و همه 10000 نفر را در زمینه هوش مصنوعی در سال‌های آینده ارتقا دهد. این مجموعه با گوگل بر روی یک ابزار هوش مصنوعی داخلی به نام MaIA کار کرده که می‌تواند بینش‌های تجاری را ارائه دهد و به سوالات پاسخ دهد. بخشی از آموزش آن شامل نحوه نوشتن موفقیت آمیز دستورات برای هوش مصنوعی مولد است. در حال حاضر، 1500 کارمند آموزش دیده‌اند.

به زودی باید منتظر هوش مصنوعی مولد بیشتری باشیم. در جریان جایزه نوآوری LVMH در تابستان امسال، به دو شرکتی که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، Fancytech، که ویدیوهای بازاریابی (که مخصوصاً در بازار چین مفید هستند) و Bling.AI، که رندرهای سه‌بعدی فوتورئالیستی ایجاد می‌کند، جوایزی دریافت کردند. پروژه‌های آتی نیز ممکن است به رسیدگی به پایداری کمک کنند.

او می‌گوید در حال حاضر، علم داده، نه به طور خاص هوش مصنوعی مولد، هنوز مفیدترین است. ما اصول اساسی را فراموش نمی‌کنیم: داده‌ها، کیفیت داده‌ها، حاکمیت داده و هوش مصنوعی سنتی، که هنوز هم ارزش بالاتری نسبت به کارخانه هوش مصنوعی مولد دارد.

منبع : voguebusiness

شبیه به همین مقاله

نظرت رو برامون بنویس

زیگپ: دستیار صوتی هوشمند

دستیار صوتی هوشمند

بازار

دانلود زیگپ