هوش مصنوعی
هوش مصنوعی مولد

اینستاگرام در فکر استفاده از هوش مصنوعی مولد

سرفصل‌های مقاله

هرگز ترند جدیدی در حوزه فناوری وجود نداشته است که متا از آن غافل شده باشد، هوش مصنوعی مولد نیز از این قاعده مستثنی نیست. متا در حال حاضر در حال توسعه ابزارهای جدید هوش مصنوعی مولد برای فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است که بخشی از روند سرمایه‌گذاری این شرکت بر روی ترندهای جدید بازار است و تضمین می‌کند که متا از هیچ فرصت جدیدی عقب نماند.

در حالی که قبلاً نمونه‌هایی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای کمک به ایجاد تبلیغات فیس‌بوک و ابزارهای سریع بصری برای استیکرهای اینستاگرام را دیده‌ایم، اما اینستاگرام در حال توسعه یک گزینه جدید ‌ربات‌چت هوش مصنوعی است که شبیه به ابزار هوش مصنوعی اسنپ‌چت باشد.

آزمایش هوش مصنوعی مولد توسط اینستاگرام

هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی مولد اینستاگرام

اینستاگرام در حال توسعه یک گزینه چت هوش مصنوعی جدید است که به شما امکان می‌دهد در هر موضوعی از سیستم هوش مصنوعی سوال بپرسید.این سیستم جدید می‌تواند در مورد نحوه نوشتن پیام‌های مؤثرتر به شما توصیه کند.

با تایپ @ai در فیلد چت، به ربات‌چت هوش مصنوعی آن هدایت می‌شوید، که در هر زمانی برای پاسخگویی به سوالات شما در دسترس خواهد بود. بنابراین، دقیقاً مانند هوش مصنوعی اسنپ‌چت، ربات، پاسخ‌ها را در یک بخش مجزا قرار می‌دهد و بخش دیگری را به دایرکت مسیج اینستاگرام شما اضافه می‌کند. اینکار دو پیشرفت جدید را به همراه خواهد داشت.

برای اولین بار، گفتگوهای بیشتری از IG به دایرکت مسیج انتقال داده می‌شود. اینستاگرام به دنبال راه‌های بیشتری برای گسترش گزینه‌های پیام‌رسانی خود است، و این می‌تواند به تغذیه این روند کمک کند و رفتارهای کاربر را بهتر درک کند.

دومین پیشرفت، استفاده از هوش مصنوعی مولد و ساخت این ابزار در شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر، هنوز راهی متحول کننده برای گنجاندن ابزارهای هوش مصنوعی مولد در برنامه‌های اجتماعی وجود ندارد و بیشتر آنها به سادگی تبدیل متن به عکس یا استفاده از ربات‌های چت در رابط کاربری است. هر دوی این موارد تا حدودی جالب هستند، اما واقعاً شگفت‌انگیز نیستند.

اما چیزی که متا حداقل به عنوان یک نقطه شروع واقعاً می‌خواهد، این است که هوش مصنوعی مولد را به اینستاگرام وارد کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیراً از طریق کانال اینستاگرام جدید خود در مورد هوش مصنوعی گفته:

در کوتاه مدت، ما بر ساخت ابزارهای خلاقانه تمرکز خواهیم کرد. اما در درازمدت، بر روی توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که می‌توانند به روش‌های مختلف به افراد کمک کنند. ما در حال بررسی تجربیات با متن (مانند گربه در واتس‌اپ)، یا تصاویر (مانند فیلترهای خلاقانه اینستاگرام و قالب‌های تبلیغاتی) و تجربه‌های ویدیویی چند وجهی هستیم.

پرسونا مخاطب نیز در این گزینه چت IG تعبیه می‌شود، هرچند باز هم، نمی‌توان گفت که یک عامل تعامل بزرگ برای ربات‌های هوش مصنوعی باشد. چون در آخر هنوز یک ربات هوش مصنوعی است. چه از آن بخواهم با صدای هالک هوگان یا شکسپیر به ما پاسخ دهد، باز هم فقط یک ربات است که همان پاسخ‌ها را می‌دهد.

آیا ادغام هوش مصنوعی مولد یک به روز رسانی کاربردی بزرگ خواهد بود؟ احتمالاً نه، اما به عنوان یک نقطه شروع، ما شاهد ادغام هوش مصنوعی مولد در عملکردهای رایج اینستاگرام خواهیم بود. این حوزه‌های جدید می‌توانند بسیار انقلابی‌ باشند. برای مثال، هوش مصنوعی مولد که می‌تواند جهان‌های VR را بسازد. چنین عملکردهایی در سطح بعدی هستند، اما هر پلتفرم باید از  یک نقطه، شروع به توسعه ابزارهای AI خود کند.

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از هوش مصنوعی مولد در اینستاگرام یک اتفاق تاریخی خواهد بود؟ شما می‌توانید همین حالا از طریق زبان فارسی با ChatGPT صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکه‌های اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.

نوید رضایی
نوید رضایی