میلیاردر موکش آمبانی، رئیس شرکت هندی Reliance Industries Limited (RIL)، از همکاری با دیزنی خیلی خوشحال بود و در مجمع عمومی سالانه این شرکت که روز پنجشنبه برگزار شد، برنامههای بزرگش برای هوش مصنوعی رو به اشتراک گذاشت.
کمیسیون رقابت هند هم روز چهارشنبه پیشنهاد ادغام ۸.۵ میلیارد دلاری داراییهای سرگرمی کلیدی بین RIL و شرکت والتدیزنی در هند رو تایید کرد، البته با چند تغییر داوطلبانه.
آمبانی هم وقت رو تلف نکرد و طوری صحبت کرد که انگار این ادغام دیگه قطعی شده. او قرارداد دیزنی رو «آغاز یک عصر جدید در صنعت سرگرمی هند» توصیف کرد.
همکاری موکش آمبانی با دیزنی
موکش آمبانی با توضیح یک برنامه جالب برای «ارائه محتوای بینظیر با قیمتهای مناسب» برای همه سلیقهها گفت: ما تولید محتوا رو با جریان دیجیتال ترکیب میکنیم. واقعاً از این همکاری هیجانزدهایم. من با کمال میل ورود دیزنی رو به خانواده Reliance خوش آمد میگم.
بخش رسانه و سرگرمی RIL بیش از ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته که نشوندهنده رشد ۴۹ درصدی هست. آمبانی گفت که Viacom18، بازوی سرگرمی RIL، عملکرد خیلی خوبی داشته و رشد ۶۲ درصدی رو تجربه کرده که بخش ورزشی اون باعث این رشد بوده.
JioCinema، پلتفرم استریم این شرکت، به موفقیتهای قابل توجهی دست پیدا کرده. امسال در مسابقات کریکت لیگ برتر هند، JioCinema ۶۲۰ میلیون بیننده هندی رو جذب کرد که ۳۸ درصد بیشتر از سال گذشتهست. به گفته آمبانی، تعداد کل بینندگان ۵۰٪ افزایش پیدا کرده و این رو به «پربینندهترین رویداد پخش زنده در جهان» تبدیل کرده.
آمبانی همچنین گفت که بسته اشتراک جدید این پلتفرم که شامل نسخههای اصلی، نمایشهای واقعیت، فیلمها و محتوای HBO، Paramount و NBCU هست، در ۱۰۰ روز اول خودش ۱۵ میلیون مشترک پرداختی جذب کرده.
موکش آمبانی اضافه کرد که در دنیای تلویزیون، Colors به جایگاه شماره یک در میان کانالهای هندی زبان رسیده و شبکههای خبری این شرکت هم بر بینندگان تسلط داشتن. News18 در پوشش انتخاباتی پیشتاز بوده، CNBC TV18 در روز بودجه ۸۲٪ سهم بیننده رو به دست آورده و CNN News18 هم برای بیش از دو سال رتبه اول رو در اختیار داشته.
ویژگیهای هوش مصنوعی برای کمک به بخش سرگرمی
ویژگیهای دیجیتال هم واقعاً قدرت خودشون رو نشون دادن، به طوری که Moneycontrol به ۷۰ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد رسید و سرویس ممتازش، MC Pro، بیش از ۸۵۰ هزار مشترک پولی داره. آمبانی گفت که Firstpost داره به سطح جهانی گسترش پیدا میکنه و در ماه جولای ۱۲۷ میلیون بازدید ویدیو ثبت کرده.
در بخش مخابرات، Jio بیش از ۴۹۰ میلیون مشتری جمع کرده و راهاندازی شبکه ۵G رو در سرتاسر هند تکمیل کرده. آمبانی یک هدف بزرگ برای دو برابر کردن درآمد جیو و EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) طی سه تا چهار سال تعیین کرده. این شرکت همچنین JioAirFiber، سرویس پهنای باند خانگی مبتنی بر ۵G خودش رو راهاندازی کرده و هدفش اینه که هر ماه ۱ میلیون مشتری جدید جذب کنه.
هوش مصنوعی هم به عنوان یک تمرکز اصلی مطرح شده و آمبانی از چشمانداز «Jio AI همه جا برای همه» رونمایی کرد. این شرکت قصد داره یک زیرساخت ملی هوش مصنوعی، شامل مراکز داده، بسازه تا «کمترین هزینه استنتاج هوش مصنوعی در جهان» رو در هند ایجاد کنه. Reliance داره «Jio Brain» رو توسعه میده، مجموعهای از ابزارها و پلتفرمهای هوش مصنوعی، و از ماه نوامبر در تعطیلات جشنواره Diwali، ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیرهسازی ابری رایگان برای پشتیبانی از خدمات هوش مصنوعی به کاربران Jio ارائه میکنه.
موکش آمبانی گفت: در دنیای سرگرمی، هوش مصنوعی میتونه تجربیات شخصیسازی شدهای برای کاربران ایجاد کنه و محتوا رو جذابتر و مرتبطتر کنه.
منبع : variety