اختراع الکسا پلاس نیازمند یک سری پیشرفتهای فنی بود، از گرفتن LLM برای هماهنگ کردن APIها تا ایجاد قابلیتهای عاملی کاملاً جدید.
آمازون الکسا+، نسل بعدی الکسا را معرفی کرد. این نسخه جدید الکسا که از ابتدا بازسازی شده است، از معماری پیشرفتهای استفاده میکند که به طور خودکار انواع مدلهای زبان بزرگ (LLM)، قابلیتهای نمایندگی، خدمات و دستگاهها را در مقیاس به هم متصل میکند. این امر باعث میشود الکسا+ بسیار مکالمهتر، هوشمندتر، شخصیتر و قادر به انجام کارهای بیشتری برای مشتریان باشد.
با تعهدی در این مقیاس، تیم باید بسیاری از چالشهای فنی را در طول مسیر حل میکرد. در ادامه پنج مورد از بزرگترین پیشرفتهایی که برای باز کردن قفل الکسا+ و ارائه دستیار نسل بعدی خود با بهرهگیری از هوش مصنوعی زاینده انجام شده را بررسی میکنیم.
پیشرفتهای آمازون الکسا با هوش مصنوعی
معماری کاملاً جدید برای اتصال به دهها هزار سرویس و دستگاه
LLMها برای مکالمات عالی هستند، اما ذاتاً از APIها پشتیبانی نمیکنند، پروتکلهای اصلی برای انجام کارها در خارج از پنجره چت و در دنیای واقعی برای مشتریان – مواردی مانند پیدا کردن و رزرو قرار یا سفارش مواد غذایی شما. برای تقویت قابلیتهای بومی LLM، یک معماری کاملاً جدید برای هماهنگ کردن APIها در مقیاس ایجاد شده است.
این معماری چیزی است که به مشتریان امکان میدهد به سرعت و بدون نقص با سرویسهایی که قبلاً در زندگی روزمره خود استفاده میکردند ارتباط برقرار کنند: GrubHub، OpenTable، Ticketmaster، Yelp، Thumbtack، Vagaro، Fodor’s، Tripadvisor، Amazon، Whole Foods Market، Uber، Spotify، Apple Music، Pandora، Netflix، شرکتهای دیزنی، مکسلو، و دستگاههای هومپلاس، Human+ Roborock، و خیلی بیشتر.
نتیجه تجربهای است که بیشتر شبیه تجربهای است که با یک دستیار شخصی واقعی خواهید داشت. برای مثال، میتوانید از Alexa+ برای رزرو ناهار در رستوران مورد علاقهتان کمک بخواهید و آن برنامه را با دوستتان به اشتراک بگذارید، و Alexa+ نه تنها آن رزرو را انجام میدهد، بلکه یک پیام متنی برای مخاطب درخواستی شما نیز ارسال میکند.
ساخت سیستمهایی با اطلاعات دقیق و بیدرنگ
یکی از بزرگترین چالشهای LLM این است که علیرغم درخشندگی آنها، میتوانند غیرقابل پیش بینی باشند. آنها اغلب به سوالات یکسان پاسخهای متفاوتی میدهند و حتی گاهی توهم میزنند. این میتواند در برخی موارد برای چت کار کند، اما نه زمانی که دستگاههای خانهتان را کنترل میکنید یا در مورد آنچه در اخبار اتفاق میافتد میپرسید. بنابراین، آمازون سیستمهای کاملاً جدیدی ساخته تا به Alexa+ کمک کنیم تا در هنگام پاسخ دادن به سؤالات مشتری، از تکنیکهای اتصال به زمین استفاده کند.
ما همچنین با منابع خبری در سطح جهانی از جمله آسوشیتدپرس، رویترز، واشنگتن پست، TIME، فوربس، بیزینس اینسایدر، پولیتیکو، USA TODAY، نشریات Conde Nast، Hearst و Vox و بیش از 200 رسانه دیگر همکاری کردیم، بنابراین Alexa+ میتواند اخبار و اطلاعات دقیق و بیدرنگ را ارائه دهد. این به ایجاد عمق باورنکردنی از دانش برای الکسا + کمک میکند که هرگز یادگیری را متوقف نمیکند.
حداقل رساندن تاخیر
مشتریان انتظار دارند الکسا سریع باشد، با این حال تنش ذاتی هنگام متعادل کردن دقت و سرعت وجود دارد.
برای مدیریت این معاوضه، آمازون یک سیستم مسیریابی پیچیده با استفاده از مدلهای پیشرفته از Amazon Bedrock – از جمله Amazon Nova و Anthropic Claude – ساخته که فوراً هر درخواست مشتری را با بهترین مدل برای کار در دست تطبیق دادیم و همه الزامات یک تجربه مکالمه واضح را متعادل کرده است.
شخصی سازی پاسخ ها برای شما
مشتریان مدتهاست به ما گفتهاند که آنها و خانوادههایشان شخصیت الکسا را دوست دارند. از همان ابتدا، دستیار هوش مصنوعی آمازون را طوری ساختیم که باهوش، با ملاحظه، همدل و فراگیر باشد – و دارای حس شوخ طبعی باشد. بنابراین، هر مدل ساخته شده در معماری خود را بهینه میکنیم تا مطمئن شویم که آنها شخصیت الکسا را منعکس میکنند.
ما همچنین میخواهیم الکسا+ با مشتریان رشد کند، برای شخصیسازی تجربه بر اساس چیزهایی که میخواهید الکسا به خاطر بسپارد، مانند هنرمندان موسیقی مورد علاقهتان، کتابهایی که میخواهید بخوانید یا انواع غذاهایی که دوست ندارید.
الکسا + این کار را به صورت ضمنی و صریح با تطبیق الگوهای رایج انجام میدهد، گهگاه درخواست تأیید ترجیحات شما و یادآوری حقایق خاصی که از الکسا میخواهید به خاطر بسپارد. سپس سیستم زیربنایی این وابستگیها را ترکیب میکند تا الکسا+ بتواند مرتبطترین پاسخها را برای هر درخواست ارائه دهد – به این معنی که هرچه بیشتر از الکسا + استفاده کنید، تجربه شما بهتر خواهد شد.
اضافه شدن قابلیتهای عاملی
برای اینکه الکسا پلاس یک دستیار هوش مصنوعی فوقالعاده مفید باشد، نمیتوانیم تجربه را فقط به کار با APIهایی که امروزه وجود دارند محدود کنیم. هر شرکتی مجموعه آمادهای از APIهای خارجی ندارد، یا حداقل مجموعهای نیست که بتواند هر اقدامی را که مشتری میخواهد انجام دهد، انجام دهد.
بنابراین، آمازون قابلیتهای عاملی را اضافه کرده که اساساً به Alexa+ یاد میدهد که مانند یک شخص در دنیای دیجیتال حرکت کند. این بدان معناست که مشتریان میتوانند از الکسا پلاس بخواهند کاری انجام دهد، و الکسا میتواند درخواست مشتری را بپذیرد، به وبسایت توسعهدهنده بروید و کارهای درخواستی مشتری را تکمیل کند.
الکسا پلاس فقط یک رباتچت هوش مصنوعی دیگر نیست. این دستیار هوش مصنوعی نسل بعدی آمازون است که بسیار مکالمهتر، هوشمندتر، شخصیتر و قادر به انجام کارهای بیشتری برای مشتریان است.
منبع : aboutamazon