هواپیمایی قطر نسل دوم خدمه کابین مجازی خود را با نام Sama 2.0 معرفی کرد که با هوش مصنوعی محاورهای نوآورانه، طراحی شده است.
این رونمایی هولوگرافیک همچنان به جذب جمعیت در نمایشگاه تجاری مسافرتی پیشرو جهان، ITB Berlin ادامه میدهد.
شرکت هواپیمایی ملی کشور قطر با راهاندازی موفقیتآمیز خدمه کابین مجازی هولوگرافیک خود، سما 2.0، راه جدیدی را در ITB Berlin باز کرد. هواپیمایی قطر اولین ایرلاین جهان است که خدمه کابین انسان دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی را برای کمک به مسافران خود در طراحی تجربیات سفری انتخاب شده توسعه داده است.
اولین خدمه هوش مصنوعی در هواپیمایی قطر
سما که در زبان عربی به معنای “آسمان” است، در غرفه جدید هواپیمایی قطر در جریان ITB برلین در مرکز توجه قرار گرفته است. بزرگترین رویداد تجاری سفر و گردشگری، ویترین انقلابی سما را دید که به تعامل با بازدیدکنندگان و رسانهها به طور یکسان ادامه میدهد. با فعال کردن هوش مصنوعی محاورهای پیشرو در صنعت، او به یادگیری و توسعه در طول زمان برای بهبود پاسخها از طریق تعامل با مسافران ادامه خواهد داد.
سما 2.0 آماده پاسخگویی به سوالاتی مانند سوالات متداول هواپیمایی قطر، مقصدها، نکات پشتیبانی و موارد دیگر است و از طریق QVerse، پلتفرم دیجیتال همهجانبه هواپیمایی قطر، و همچنین از طریق اپلیکیشن قطر ایرویز در دسترس خواهد بود.
سما توسط قطر ایرویز با مشارکت UneeQ، پیشرو در فناوری انسان دیجیتالی هوش مصنوعی، توسعه یافته است. این همکاری بین هواپیمایی قطر و UneeQ برای افزایش تجربه سفر دیجیتال استفاده میکند و استانداردهای جدیدی را در صنعت هوانوردی تعیین میکند. خدمه کابین منحصر به فرد همچنین آماده ایجاد معیارهایی برای تعاملات خدماتی شخصی و کاربردی در سفرهای هوایی است.
بابر رحمان، معاون بازاریابی قطر ایرویز، گفت: «سما 2.0 نشان دهنده تلاش بیوقفه ما برای نوآوری است و ارزشهای هواپیمایی قطر در خدمات استثنایی و مهماننوازی را تجسم میدهد. این یک نقطه مهم در پیشروی هم افزایی موفقیت آمیز بین فناوری و ارتباط انسانی است – نه تنها برای قطر ایرویز، بلکه برای کل صنعت هوانوردی. قطر ایرویز تعهد خود را به رهبری و همکاری با کارشناسان نوآوری برای ایجاد محصولات و خدمات پیشگام برای مشتریان خود تأیید میکند.
مدیر اجرایی یونی کیو، دنی تامست، گفت: «سما تعهد UneeQ به ترکیب فناوری با همدلی و شخصیسازی را نشان میدهد، و راهحلی نوآورانه ارائه میدهد که با شهرت هواپیمایی قطر برای خدمات در سطح جهانی همخوانی دارد. او گواهی بر امکانات بیپایان هوش مصنوعی است که میتواند تعاملات شخصی و جذابی را ارائه دهد که آینهای از مکالمات انسانی است.
قطر ایرویز به دلیل موفقیت چشمگیر خود در معرفی و پیاده سازی جدیدترین فناوریها برای ارتقای تجربه مسافران، به طور مداوم به دلیل تلاشهای نوآورانه خود، با آخرین تقدیرنامه دریافت شده از World Travel Tech Awards برای بهترین وب سایت هواپیمایی جهان، مورد تحسین قرار گرفته است.
قطر ایرویز اخیرا از تجربه هوش مصنوعی زاینده خود برای برنامهریزی سفر بدون دردسر و شخصی در Web Summit قطر رونمایی کرد. این تجربه از تعاملات بصری جامع و یک نقشه سه بعدی تعاملی برای درک ترجیحات سفر مشتریان استفاده میکند و در نتیجه نیاز به جستجوهای دستی را از بین میبرد.
بنابراین مشتریان میتوانند به طور یکپارچه پیشنهاداتی را برای سفرهای رویایی خود در سراسر شبکه بیش از 170 مقصد هواپیمایی قطر دریافت کنند.
منبع : qatarairways
1 نظر
حامد
14 اسفند 1403 - 8:58 ب.ظقطر هر روز پیشرفت ما هر روز پسرفت