شخصیت‌های پلی استیشن مجهز به هوش مصنوعی

آزمایش شخصیت‌های پلی استیشن مجهز به هوش مصنوعی

فهرست مطالب

سونی در حال کار بر روی نمونه اولیه نسخه مجهز به هوش مصنوعی حداقل یکی از شخصیت‌های بازی پلی استیشن خود است. یک منبع اطلاعات ناشناس یک ویدیوی داخلی از گروه پلی استیشن سونی را با The Verge به اشتراک گذاشته است که یک نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی از Aloy در بازی Horizon Forbidden West را نشان می‌دهد.

پس از انتشار این داستان، ویدیو به دلیل ادعای حق نسخه‌برداری از سوی Muso، یک شرکت مجری حق نسخه‌برداری که سرگرمی تعاملی سونی (معروف به PlayStation) را به عنوان مشتری تبلیغ می‌کند، از یوتیوب خارج شد.

این ویدیو توسط شاروین راغوبارداجال، مدیر مهندسی نرم‌افزار در سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، روایت می‌شود که روی فناوری بازی‌های ویدیویی، هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر و فناوری چهره برای گروه فناوری پیشرفته استدیو پلی استیشن سونی کار می‌کند. ما مشاهده کردیم که راغوبارداجال نسخه‌ای از Aloy مجهز به هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که می‌تواند با یک بازیکن از طریق اعلان‌های صوتی در طول بازی مکالمه برقرار کند.

یک شخصیت پلی استیشن مجهز به هوش مصنوعی

یک شخصیت پلی استیشن مجهز به هوش مصنوعی

Aloy را می‌توان در پاسخ به پرسش‌ها با صدای سنتز شده مبتنی بر هوش مصنوعی و حرکات صورت، هم در یک محیط دمو و هم در بازی کامل Horizon Forbidden West مشاهده کرد. راغوبارداجال می‌گوید که این فقط یک نمونه اولیه است که در کنار Guerrilla Games برای نشان دادن این فناوری در داخل سونی توسعه یافته است.

نسخه نمایشی فناوری از OpenAI برای گفتار به نوشتار و از GPT-4 و Llama 3 برای مکالمات و تصمیم‌گیری استفاده می‌کند. به گفته راغوبرداجال، سونی سیستم درونی سنتز صدای احساسی (EVS) خود را دارد که از آن برای تولید گفتار استفاده می‌کند، و انیمیشن‌های صوتی به چهره از فناوری Mockingbird خود سونی پشتیبانی می‌کنند.

به گفته راغوبرداجال، در حالی که نسخه نمایشی در حال اجرا بر روی رایانه شخصی است، سونی همچنین اجرای بخش‌هایی از این فناوری را مستقیماً روی کنسول‌های پلی استیشن ۵ آزمایش کرده است. سونی برای اولین بار یک سال پیش این را به صورت داخلی نشان داد، قبل از اینکه نسخه پیشرفته‌تری را پشت درهای بسته در نمایشگاه تبادل فناوری سونی (STEF) در توکیو در نوامبر به نمایش بگذارد.

راغوبرداجال می‌گوید: «این فقط یک نگاه اجمالی از آنچه ممکن است اتفاق بیافتد بود. این نسخه نمایشی فناوری، به سؤالات واضح‌تر مانند اینکه که آیا صحبت کردن با Aloy در زمانی که قرار است در Horizon Forbidden West در نقش او بازی کنید یا تأثیری که چنین فناوری می‌تواند بر صداپیشگان و توسعه دهندگان بازی داشته باشد منطقی است یا نه، منطقی است، پاسخ نمی‌دهد.

انویدیا روی فناوری مشابه خود برای NPC‌های مجهز به هوش مصنوعی در بازی‌ها کار می‌کند، جایی که شما آزادانه با شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی صحبت می‌کنید. Ace، همانطور که انویدیا آن را می‌نامد، چندین بار در طول سال 2024 نشان داده شده است، و سازنده GPU حتی با هوش مصنوعی Inworld برای ایجاد پروتکل مخفی، یک نسخه نمایشی فناوری قابل پخش از فناوری بازی هوش مصنوعی انویدیا، کار کرده است.

فناوری بازی هوش مصنوعی انویدیا

مایکروسافت همچنین با Inworld AI همکاری نزدیکی داشته است تا در نهایت شخصیت‌های هوش مصنوعی را به Xbox بیاورد و به توسعه‌دهندگان بازی اجازه دهد از شخصیت‌های هوش مصنوعی زاینده، داستان‌ها و موارد دیگر استفاده کنند. مایکروسافت همچنین مدل Muse AI خود را ایجاد کرده است که گیم پلی را تولید می‌کند، که در ابتدا برای توسعه‌دهندگان بازی طراحی شده بود تا یک محیط بازی برای نمونه‌سازی و ایده‌پردازی ایجاد کنند.

در حال حاضر ترس زیادی در بین توسعه‌دهندگان بازی و استودیوها وجود دارد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند بر فرآیند خلاقانه ساخت بازی‌های ویدیویی تأثیر بگذارد، به‌ویژه زمانی که اخراج‌های زیادی بر صنعت بازی تأثیر می‌گذارد. تقریباً نیمی (49 درصد) از 3000 پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) در سال 2024 گفتند که ابزارهای هوش مصنوعی زاینده در حال حاضر در محل کارشان استفاده می‌شود و 31 درصد گفتند که شخصاً از آنها استفاده می‌کنند.

آزمایش‌های سونی با شخصیت‌های پلی‌ استیشن مجهز به هوش مصنوعی، احتمالاً گفتگوهای بیشتری را در مورد نقش هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های ویدیویی، درست پیش از GDC هفته آینده در سانفرانسیسکو ایجاد می‌کند.

منبع : theverge

نظرت رو برامون بنویس

برنامه هوش مصنوعی
دستیار صوتی هوشمند
برنامه هوش مصنوعی
دستیار صوتی هوشمند

دانلود زیگپ