شرکت محصولات زیبایی کره جنوبی AmorePacific یک آزمایشگاه هوش مصنوعی جدید دارد که در بین مشتریان محبوب شده است.
در این آزمایشگاه، رباتها محصولات مربوط به زیبایی صورت را ترکیب و بهترین رژ لب مناسب برای افراد مختلف را براساس فناوری هوش مصنوعی پیشنهاد میکنند.
«وون یو جین» 32 ساله که مشتری خدمات پوستی این شرکت است میگوید: «هرکس رنگ پوست منحصربهفرد خود را دارد، اما افراد معمولا رایجترین رنگ رژ لب موجود را بدون توجه به رنگ پوست خودشان خریداری میکنند.»
او پس از دریافت گزارشی که توسط هوش مصنوعی در مورد وضعیت پوستش تولید شده بود، گفت: «دانستن اطلاعات بیشتر در مورد پوست خودم و دیدن قبل و بعد از آن، تجربه بسیار خوبی است.»
یک ربات یک پایه آرایشی مخصوص یا فونداسیون را که با رنگ پوست او همخوانی داشت ترکیب کرد و نتیجه برای «وون» دلخواه بود.
هوش مصنوعی در صنعت زیبایی در کره جنوبی
شرکتهای آرایشی بیشتری از هوش مصنوعی برای افزایش فروش استفاده میکنند. برندهای معروف بینالمللی مانند L’Oréal و Sephora این فناوری را برای تولید محصولات ویژه برای مشتریان به کار میگیرند.
فروش جهانی صنعت زیبایی از جمله لوازم آرایشی در سال 2023 به 625.6 میلیارد دلار رسید که از زمان کاهش در سال 2020 در طول همهگیری کووید-19، هر سال افزایش مییابد.
AmorePacific گفت که از هوش مصنوعی استفاده میکند تا بهترین انتخابها را از بین 205 فونداسیون مختلف پوست یا 366 رنگ مختلف محصول لب به مشتری توصیه کند.
مهندس «لی یانگ جین» مشاور کسبوکار زیبایی سفارشی AmorePacific، گفت که توسعهدهندگان از روشهای یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی برای انجام فرایندی استفاده میکنند که متخصصان آن روشها را برای مطالعه دادههای پوست افراد زیادی به کار میگیرند.
کارشناسان می گویند استفاده از هوش مصنوعی به جای انسان میتواند سرعت توسعه محصول را افزایش دهد.
«یانگ یونگ سوک» از موسسه تحقیقات الکترونیک و مخابرات کره جنوبی (ETRI)، یکی از توسعهدهندگان یک مدل یادگیری عمیق برای بافت یک محصول آرایشی بود.
یانگ گفت: «مهم نیست یک متخصص چقدر حرفهای باشد، خطاهای فردی زیادی میتواند وجود داشته باشد و ارزیابی لوازم آرایشی با مشورت 30 تا 40 متخصص در تمام مدت دشوار است.»
یانگ افزود: «این روزها زمان توسعه محصول کوتاه شده است و تعداد بیشتری از محصولات جدید سریعتر عرضه میشوند.»
پیشبینی میشود که بازار استفاده از هوش مصنوعی در صنایع زیبایی و آرایشی از 3.27 میلیارد دلار در سال 2023 به 8.1 میلیارد دلار در سال 2028 بیش از دو برابر شود.
شرکت تحقیقاتی کسبوکار ارائهدهنده تحقیقات بازار در ژانویه گفت که خدماتی مانند توصیههای شخصیسازی زیبایی، معاینه پوست و آرایشگران مجازی احتمالا رشد خواهند کرد.
منبع: VOA