در چشمانداز بازاریابی همیشه در حال تحول، یک فناوری به عنوان محور بالقوه ظاهر می شود، هوش مصنوعی زاینده. برای کمک به کسبوکارها برای حرکت بیشتر، سریعتر و کارآمدتر مورد احترام است، آیا دستیار مارکتینگ هوش مصنوعی راه جدیدی از کمپینهای خلاقانه را نیز دارد؟
اخیراً درباره این موضوع و موارد دیگر با ریو لانگکر، دکتر اسلالوم و جان ویلیامز، رئیس جهانی توسعه تجارت آژانس در AWS بحث شده است.
در طول مصاحبه، لانگکر یک تغییر پارادایم در چشم انداز هوش مصنوعی مولد را توصیف میکند. فراتر از آزمایش، شرکتها اکنون در حال ایجاد مسیرهای استراتژیک هستند و مناطقی را شناسایی میکنند که واقعاً میتواند تفاوتی دگرگونکننده ایجاد کند.
در چند ماه گذشته، یک تغییر بزرگ رخ داده است که بسیار مثبت است. به جای اینکه «فقط چیزهای مختلف را امتحان کنیم»، اکنون «بیایید یک استراتژی هوش مصنوعی ژنرال داشته باشیم». آنها به دنبال شناسایی مناطقی هستند که هوش مصنوعی مولد میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و سوزن را حرکت دهد. آنها میخواهند در آنها سرمایهگذاری کنند، خواه تجارت الکترونیک، عملیات یا خلاقیت باشد. آنها میخواهند ایدههایی ارائه دهند که میتواند کارساز باشد و آنها را آزمایش کند. اگه کار کنن عالیه آنها به دنبال شروع تجاری سازی آنها هستند. اگر آنها این کار را نکنند، این نیز اشکالی ندارد، سپس میتوانند چیز دیگری را امتحان کنند.»
هوش مصنوعی به عنوان دستیار مارکتینگ
ویلیامز در جایی که هوش مصنوعی به عنوان دستیار مارکتینگ میدرخشد، به اشتراک میگذارد. آمازون کیو نوع جدیدی از دستیار مولد مبتنی بر هوش مصنوعی است که میتواند به طور خاص برای کارهایی که متناسب با کسبوکار شما باشد، برای گفتگو، حل مشکلات یا تولید محتوا استفاده شود. از دادهها و تخصص موجود در مخازن اطلاعات شرکت شما مانند پایگاههای کد و سیستمهای سازمانی استفاده میکند.
برای مثال میتوانید از Q استفاده کنید:
یک راهنمای سبک برند بیاموزید، سپس از این اطلاعات برای تبدیل یک بیانیه مطبوعاتی به یک پست وبلاگی استفاده کنید که از آن استانداردها پیروی میکند سپس نحوه نمایش یک برند در رسانههای اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید. پس از آن، پستهای جدیدی در اطراف آن نسخهها ایجاد کنید که برای دنبال کنندگان منطقی باشد. نتایج آن پستها را تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت آنها را برای بررسی برای تیمها خلاصه کنید.
«تقریباً شبیه این دایره خود-شکوفایی بهرهوری افزایشی است که در نتیجه استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی مولد که در نتیجه یک ربات مورد استفاده قرار میگیرند اما به سیستمها و دادههایی که سازمان سازمانی شما در اختیار دارد وصل میشود، رخ میدهد. ما فقط در مراحل اولیه آن هستیم، که بسیار هیجان انگیز است.”
طبق گفته لانگکر، ۳ روشی که بازاریابان از هوش مصنوعی برای بهرهوری بیشتر و صرفهجویی در هزینه استفاده میکنند:
- شرکتهای تجارت الکترونیک: این شرکت توضیحاتی را برای 10000 SKU محصول با استفاده از هوش مصنوعی زاینده در چند هفته نوشته است و در زمان آنها ماهها و حدود یک میلیون دلار صرفهجویی میکند.
- کمپینهای رسانهای پولی: از آنجایی که به ابزارهای رسانهای پولی، مانند ابزارهایی که برای Amazon Marketing Cloud طراحی شدهاند، مربوط میشود، یک تولیدکننده تصویر پسزمینه بهطور خاص برای ایجاد تصاویر سبک زندگی طراحی شده است. یافتهها حاکی از افزایش قابل توجه 20 تا 25 درصدی در نرخ تبدیل برای محصولاتی است که با تصاویر سبک زندگی به نمایش گذاشته شدهاند در مقایسه با آنهایی که پس زمینه سفید ساده دارند. به کارگیری سریع این ویژگیها، آزمایش کارایی آنها، به دست آوردن نتایج و متعاقباً بهینهسازی بر اساس این بینش ها یک تغییر دهنده بازی است.
- بانکها و امور مالی: خلاصههای خلاقانه بانک اکنون توسط هوش مصنوعی تولید میشوند و زمان صرف شده برای ارتباط رفتوآمد با آژانسها را تقریباً یک هفته کاهش میدهد.
حتی با استراتژیهای تقسیمبندی شده، برندها اغلب با چالشهای منابع روبرو هستند. تسریع در ایجاد خلاصههای خلاقانه، تصاویر خلاقانه و توضیحات محصول امکان سفارشیسازی سریعتر تجربیات در محل را فراهم میکند. این پیشرفت به سمت شخصیسازی نیازی به آنها ندارد که در حالت «دسترفته» قرار بگیرند که در آن دستیار مارکتینگ هوش مصنوعی واقعاً نمایش را اجرا میکند. در عوض، این واقعاً مانند یک تعامل واقعی یک به یک چت بات یا هوش مصنوعی مکالمه است.
نگه داشتن انسان در حلقه با هوش مصنوعی
لانگکر اشاره میکند که هر مورد استفادهای که او به اشتراک میگذارد، یک انسان در حلقه دارد. از آنجایی که ما در روزهای اولیه هوش مصنوعی هستیم، تعجب آور نیست زیرا اکثر برندها با موارد استفاده «انسان در حلقه» شروع میکنند. اینجاست که هوش مصنوعی خروجیهایی را تولید میکند که فرد آنها را تأیید میکند و به طور بالقوه آن را اصلاح میکند. موارد استفاده «انسان در حلقه» باعث افزایش بهرهوری میشود و در عین حال خطرات ناشی از توهمات یا خروجیهای غیرمنتظره را به حداقل میرساند.
لانگکر میگوید: «شاید کپی توسط هوش مصنوعی نوشته شده باشد، اما یک انسان آن را بررسی میکند. “تصویر ممکن است ایجاد شود، اما به طبیعت منتقل نمیشود. ما شروع به دیدن کمی از آن کردهایم، اما به طور کلی، نظارت انسانی وجود دارد. حتی با چتباتها. منظورم این است که چتباتها برای همیشه وجود داشتهاند. بیشتر آنها مبتنی بر یادگیری ماشین بودند. شما به دانستن این موضوع نیاز دارید: “خوب، چه زمانی تشدید میشود؟” از کجا از چتبات به یک شخص زنده برای موارد استفاده خاص منتقل میشوید؟» شناسایی آن هنوز بسیار حیاتی است.»
برای نتایج بزرگ با هوش مصنوعی از کوچک شروع کنید
توصیه من به برندها و سازمانها هنگام عرضه هوش مصنوعی: از کوچک شروع کنید. من با یک مورد استفاده کوچک شروع میکنم که بسیار قابل اندازه گیری است و نیازی به تغییر اساسی ندارد. یکی از مکانهایی که مشتریانی که با آنها کار میکنیم موفقیتهای زیادی کسب کردهاند، فقط بهینهسازی خط موضوع یا بهینهسازی متن ایمیلها یا تبلیغات رسانهای پولی است. از آنجایی که میتوانید در اینجا یک انسان را در حلقه داشته باشید، این فرصتی عالی برای آزمایش با ایجاد استراتژیهای تقسیمبندی مختلف و پیامهای مختلف است.
شما میتوانید همین حالا از طریق زبان فارسی به موتورهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و سرویس متن به عکس لئوناردو دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زیگپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما میتوانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکههای اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.