شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba یک پروژه واقعیت توسعه یافته (XR) در اوزاکا است که راهنماهای هوش مصنوعی را در سراسر شهر ادغام میکند.
هوش مصنوعی و واقعیت توسعه یافته هر دو دارای پتانسیل عظیمی برای تغییر بخشهایی مانند خرده فروشی، سرگرمی و گردشگری هستند. همچنین هر دوی آنها به سخت افزار مشابهی برای پیادهسازی نیاز دارند.
شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba، یک همکاری جدید بین Mawari، Meta Osaka، Nankai Electric Railway و Namba e-stadium، نشان میدهد که چگونه شبکههای زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) میتوانند نیازهای محاسباتی هر دو فناوری را به طور همزمان برآورده کنند.
شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba
اوزاکا دارای تاریخ غنی فرهنگی و فناوری است. به عنوان مثال، بیش از 140 سال پیش، راه آهن نانکای به عنوان اولین خط قطار خصوصی ژاپن افتتاح شد.
امروز، راهآهن الکتریک Nankai با یک پروژه واقعیت توسعهیافته جدید (XR) که هوش مصنوعی و Mawari DePIN را ادغام میکند، به تاریخ نوآوری خود ادامه میدهد.
شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba با پشتیبانی از شبکه GPU غیرمتمرکز، راهنماهای مجازی هوش مصنوعی را در تجربیات فراگیر XR در سراسر اوزاکا یکپارچه میکند.
ماواری در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: «این شخصیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند وظایفی از راهنمایی توریست گرفته تا خدمات مشتری، ایجاد تعاملات شهودی و انسانمانند که از موانع زبانی فراتر میرود، انجام دهند.
DePIN برای XR
انجام پروژههای بلندپروازانه XR در عرصههای گسترده به طور سنتی به دلیل بار محاسباتی بالای رندر گرافیک دشوار بوده است. ادغام هوش مصنوعی چالش لجستیکی پیادهسازی را پیچیدهتر میکند.
DePIN به عنوان یک راهحل ممکن برای این چالش ظاهر شدهاند، با پلتفرمهایی مانند Mawari و Funta که وعده کاهش تأخیر و به حداقل رساندن پهنای باند را با شبکههای غیرمتمرکز پردازندههای گرافیکی دادهاند. این پلتفرم مخصوصاً برای شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba مفید است که هوش مصنوعی را نیز ادغام میکند. مانند رندر گرافیکی، هوش مصنوعی به پردازندههای گرافیکی قدرتمندی نیاز دارد که انجام آن بر روی سختافزار معمولی را محدود میکند.
محور هوش مصنوعی
یکی از موفق ترین DePINهای کارت گرافیک تا به امروز، Render Network است که با تمرکز بر گرافیک شروع شد، اما به طور گستردهای از تقاضا برای پردازش هوش مصنوعی بهره میبرد.
همانطور که در آخرین پروژه در اوزاکا نشان داده شد، Mawari همچنین شروع به استفاده از GPUهای خود برای هوش مصنوعی کرده است. با توجه به عملکرد دوگانه کارت گرافیکها، انتقال از رندر گرافیکی به هوش مصنوعی یک محور طبیعی است.
در همین حال، پروژههایی مانند شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba منعکسکننده تقاطع رو به رشد هر دو فناوری هستند، جایی که شبکههای GPU غیرمتمرکز میتوانند نقش مهمی را در هنگام تکامل داشته باشند.
DePINها در قوانین ژاپن
بر اساس قانون رمزنگاری ژاپن، توکنهای DePIN مانند RNDR و MWR به عنوان توکنهای کاربردی طبقهبندی میشوند و بنابراین، مشمول قوانین اوراق بهادار ژاپن نیستند.
در تئوری، برخی از DePINها میتوانند تحت قانون علیه حق بیمههای غیرقابل توجیه و اظهارات گمراه کننده (قانون UPMR) و قانون تراکنشهای تجاری مشخص قرار گیرند، که مشوقهای خرید کالا یا خدمات را تنظیم میکند. با این حال، اپراتورهای شبکه GPU مستقل از تولیدکنندگان GPU هستند و الزامات سخت افزاری را تعیین نمیکنند.
به عنوان مثال، هر پردازنده گرافیکی که نیازهای حافظه و عملکرد لازم را برآورده میکند، میتواند به گره Mawari یا Render تبدیل شود. بنابراین، مقررات حق بیمه و مشوقها اعمال نمیشود.
حالا فقط میتوان منتظر بود و دید که این پروژه بلندپروازانه شهر سرگرمیهای دیجیتال Namba تا چه اندازه میتواند موفق شود.
منبع : ccn