هوش مصنوعی
هوش مصنوعی گوگل

آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را ایندکس می‌کند؟

سرفصل‌های مقاله

ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی اکنون در حال پیشرفت هستند. بسیاری از افراد از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی برای تسریع روند نوشتن خود استفاده می‌کنند. ابزارهای هوش مصنوعی مطمئناً یک گزینه خوب برای صرفه جویی در زمان هستند. اما همیشه این سوال وجود دارد که آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی رتبه‌بندی می‌شود؟

اخیراً جان مولر، مدافع گوگل گفته است که گوگل محتوای هوش مصنوعی را به عنوان محتوای هرزنامه (اسپم) حساب می‌کند. آیا این بدان معناست که باید استفاده از هر نوع ابزار نوشتن هوش مصنوعی را متوقف کنید؟

در این مقاله، ما قصد داریم به طور مفصل در مورد محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی، شانس رتبه‌بندی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و موارد دیگر صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نوشت‌افزار محتوای هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی
محتوای هوش مصنوعی

نوشت‌افزار محتوای هوش مصنوعی ابزار یا نرم‌افزاری است که برای وب‌سایت‌ها یا دیگر پلتفرم‌های دیجیتال محتوا ایجاد می‌کند. از هوش مصنوعی برای درک نیازهای کاربران استفاده می‌کند و سپس محتوای مرتبط با آنها را ایجاد می‌کند.

برای تولید محتوای هوش مصنوعی، کاربران باید اطلاعات لازم را ارائه دهند. سپس هوش مصنوعی سعی می‌کند داده‌های خاص را پیدا کند و نوشتن را ایجاد می‌کند. نوشتن یک پاراگراف در مورد یک موضوع مشخص تقریباً زمان نمی‌برد.

نوشت‌افزار محتوای هوش مصنوعی می‌تواند ابزار مفیدی برای کسب‌وکارها یا افرادی باشد که می‌خواهند محتوا تولید کنند اما زمان یا منابع لازم برای انجام این کار را خودشان ندارند. همچنین می‌تواند با اطمینان از مرتبط بودن و جذاب بودن محتوا به بهبود کیفیت محتوا کمک کند.

آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در گوگل رتبه‌بندی می‌شود؟

پاسخ مثبت است، اگر بتوانید هدف کاربر را برآورده کنید و از دستورالعمل‌های موتورهای جستجو پیروی کنید. اگر برای تولید محتوا فقط به هوش مصنوعی تکیه کنید، اما پاسخ منفی است.

شما در واقع می‌توانید یک پست وبلاگ کامل را فقط با استفاده از یک تولید کننده محتوای هوش مصنوعی ایجاد کنید. اما ممکن است حاوی برخی ایرادات باشد و ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشید. از طرف دیگر، اگر محتوا را قسمت به قسمت تولید کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که رتبه بهتری در صفحات نتایج موتور جستجو داشته باشید.

چگونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را وارد رتبه‌بندی گوگل کنیم؟

همانطور که گفته شد، برای نوشتن از بالا به پایین نباید تنها به تولید کننده محتوای هوش مصنوعی تکیه کنید. ابزار هوش مصنوعی را به عنوان یک دستیار در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا روند نوشتن را تسریع کنید تا بتوانید بیشتر روی ایده پردازی محتوا تمرکز کنید. در ادامه چند نکته حرفه‌ای وجود دارد که به شما در رتبه بندی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در SERP کمک می‌کند.

استراتژی بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید

Content Marketing banner1 minقبل از تولید هر بخش از محتوا، باید استراتژی خود را برای محتوا ایجاد کنید. اگرچه نویسنده هوش مصنوعی از هوش خود استفاده می‌کند، اما می‌توانید نحوه عملکرد آن را کنترل کنید. هرچه ورودی بهتری به ابزار بدهید، در ازای آن خروجی دقیق‌تری دریافت خواهید کرد. بنابراین، به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا، باید شکاف محتوایی را برای محتوای رتبه‌بندی شده در SERP پیدا کنید. در مرحله بعد، محتوای خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که به بهترین منبع برای آن موضوع خاص تبدیل شود. سپس می توانید سراغ تولید محتوا بروید.

محتوای هوش مصنوعی را انسانی کنید

نیازی به گفتن نیست که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی گاهی رباتیک به نظر می‌رسد. حتی با وجود فناوری GPT-3، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که محتوا را مکانیکی کند. مشکل با ابزار تکنولوژی AI نیست. دلیل آن عدم تطابق زمینه و هدف در هنگام ارائه ورودی به ابزار است. اما خوانندگان در وب یا موتور جستجو نمی‌خواهند محتوایی را ببینند که خواندن آن احساس راحتی نمی‌کند.

برای مثال ابزارهای محتوای هوش مصنوعی اغلب از کلمات تکراری استفاده می‌کنند. می‌توانید به راحتی آنها را در عرض چند دقیقه پیدا کنید و آنها را با مترادف‌های مناسب جایگزین کنید. روی کلمات کلیدی هدف خود تمرکز کنید و آنها را به طور طبیعی در محتوا قرار دهید.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی را انجام دهید

هیچ ابزاری در وب وجود ندارد که بتواند کلمات کلیدی را به طور مناسب برای بهینه‌سازی صفحه قرار دهد. همیشه نیاز به اقدام دستی دارد. هنگامی که کلمات کلیدی تمرکز را به طور مناسب قرار دهید، امتیاز محتوا بالا می‌رود.  که نشان می‌دهد که آیا محتوای شما برای رتبه بندی در SERP آماده است یا خیر.

بررسی صحت داده‌ها

آخرین فناوری نوشتن هوش مصنوعی GPT-3 است. اکثر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی از این فناوری استفاده می‌کنند و آن را با الگوریتم خود ترکیب می‌کنند. اما همچنان، ممکن است هنگام تولید محتوا، برخی از خطاهای داده وجود داشته باشد. بنابراین، محتوای خود را بررسی کنید و ببینید که ابزار هوش مصنوعی چه نوع آماری را پیشنهاد می‌کند. سپس صحت داده‌ها را بررسی کنید و اگر مشکلی وجود داشت آن را برطرف کنید. بنابراین می‌توانید محتوای خود را برای کاربران موتورهای جستجو مفیدتر کنید.

آیا گوگل نوشته‌های هوش مصنوعی را جریمه می‌کند؟

62ac9da2d473ef9962e3c4cf will google penalize ai content

بحث‌هایی وجود دارد که موتورهای جستجو محتوای هوش مصنوعی را جریمه می‌کنند. این بدان معناست که اگر موتورهای جستجو بتوانند تشخیص دهند که شما از یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده کرده‌اید، ممکن است مجازات شوید.

گوگل یا سایر موتورهای جستجو ممکن است سایتی را در صورتی که ارزشی برای کاربر ارائه نکند جریمه کنند. محتوای کوتاه موضوع دیگری است که به رتبه سایت‌ها آسیب می‌زند. بنابراین، ارتباط مستقیمی با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی ندارد. بلکه همه چیز در مورد کیفیت است – چه نویسنده محتوای هوش مصنوعی باشد یا نویسنده انسانی.

آیا موتورهای جستجو می‌توانند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند؟

پس از اعلامیه اخیر جان مولر، مردم اکنون نگران هستند که آیا موتورهای جستجو می‌توانند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند. گوگل در واقع پردازش زبان طبیعی (NLP) خود را توسعه داده است و ممکن است متوجه شود که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده است. اما واقعیت این است که گوگل در واقع محتوای اصلی با کیفیت بالا را می‌خواهد، چه توسط یک ابزار هوش مصنوعی نوشته شده باشد یا یک نویسنده انسانی.

پس دیگر نکرانی برای ایندکس شدن محتوای هوش مصنوعی وجود ندارد و بلکه باید بدانید آن را به درستی ارائه کنید.

شما می‌توانید به راحتی و از طریق زبان فارسی با Chatgpt و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زی‌گپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید.

نوید رضایی
نوید رضایی