توافق OpenAI با مجله Vogue

همکاری شرکت OpenAI با مالک مجله Vogue

سرفصل‌های مقاله

OpenAI و غول مجلات جهانی Condé Nast شراکتی را اعلام کردند تا به ChatGPT و موتور جستجوی آن SearchGPT اجازه دهد محتوای مجله Vogue، The New Yorker، GQ و سایر نشریات معروف را نمایش دهند.

این قرارداد چند ساله جدیدترین توافقی است که OpenAI با شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ منعقد کرده است.

cta-gif-album-m
cta-gif-album

محتوای تولید شده توسط سازمان‌های رسانه‌ای مورد توجه شرکت‌های فناوری است که از آن برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

برخی از شرکت‌های رسانه‌ای از جمله نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون در برابر این امر مقاومت کرده و اقدامات قانونی را برای محافظت از محتوای خود انجام داده‌اند.

توافق OpenAI با مجله Vogue

مجله Vogue

OpenAI و مجله Vogue شرایط مالی قرارداد را فاش نکردند.

براد لایت‌کپ، مدیر عامل OpenAI گفت: “ما متعهد به همکاری با Condé Nast و سایر ناشران اخبار هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوش مصنوعی نقش بزرگتری در کشف و ارائه اخبار با دقت، یکپارچگی و احترام به گزارش‌های با کیفیت را حفظ می‌کند.

سازمان‌های رسانه‌ای خبری مدل‌های کسب‌وکار خود را با ظهور رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلت‌فرم‌های دیجیتال به چالش کشیده‌اند. راجر لینچ، مدیر اجرایی Condé Nast، گفت: همکاری ما با OpenAI شروع به جبران بخشی از این درآمد می‌کند و به ما امکان می‌دهد به محافظت و سرمایه‌گذاری در روزنامه‌نگاری و تلاش‌های خلاقانه خود ادامه دهیم.

OpenAI نمونه اولیه موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود، SearchGPT را ماه گذشته راه اندازی کرد. در بیانیه‌ای در آن زمان، این شرکت گفت که در حال جمع آوری بازخورد و بینش از شرکای خود در صنعت خبر برای توسعه پلتفرم جدید است.

دیگرانی که با شرکت هوش مصنوعی همکاری کرده‌اند عبارتند از: مجله تایم، فایننشال تایمز و آسوشیتدپرس. فناوری چت‌بات هوش مصنوعی توسط بسیاری از تحلیلگران به عنوان بخش کلیدی موتورهای جستجوی اینترنتی در آینده دیده می‌شود. غول موتور جستجو گوگل نیز برای افزودن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به محصولات خود در این مسابقه شرکت خواهد کرد.

در حالی که سایر شرکت‌های هوش مصنوعی محصولات جستجو را دنبال می‌کنند، گوگل همچنان بازیگر غالب است و بیش از 90 درصد بازار جهانی را در اختیار دارد. تغییرات در نحوه پاسخ موتورهای جستجو به پرسش‌ها – ارائه پاراگراف‌های محاوره‌ای به جای هدایت کاربران به لینک‌ها – همچنین زنگ خطری را در میان شرکت‌های رسانه‌ای خبری ایجاد کرده است که بسیاری از آنها به ترافیک جستجو برای مخاطبان و درآمد متکی هستند.

سال گذشته، بی‌بی‌سی اعلام کرد که اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده بدون مجوز از محتوای وب‌سایت‌هایش توسط OpenAI و سایر شرکت‌ها انجام می‌دهد.

منبع : bbc

نوید رضایی
نوید رضایی