هوش مصنوعی از زمانی که ChatGPT در اوایل امسال شروع به کار کرد، کلید واژه سال 2023 بوده است و کسبوکارها، مدارس، دانشگاهها و حتی سازمانهای غیرانتفاعی به دنبال راههایی برای ادغام هوش مصنوعی در فعالیتهای خود هستند. جدیدترین شرکت در این راه پیپال است.
جان کیم، مدیر ارشد محصولات پیپال، با آسوشیتدپرس در مورد چگونگی استفاده این شرکت از فناوریهای هوش مصنوعی در تجارت خود و همچنین آینده پی پال در پرداختها در شرایطی که رقابت زیادی وجود دارد، صحبت کرد.
اما مسائل امنیتی با وجود هوش مصنوعی چگونه تغییر کرده است؟ تهدیدها یا فرصتها برای محافظت از دادههای مشتری چقدر پیچیدهتر هستند؟
چگونگی استفاده پیپال از هوش مصنوعی
جان کیم توضیح داد : یکی از راههایی که میتوانید بیان کنید این است که کلاهبرداری یک تجارت بسیار بزرگ است و روز به روز در حال رشد و پیچیدهتر شدن است. مثلاً یک ایمیل برای شما ارسال میشد و چیزی در مورد آن پیدا میکردید، درست است؟ مثل اینکه یک غلط املایی وجود دارد و شما فکر میکنید، ممکن است که جعلی باشد. سپس صداهایی از طریق تلفن سعی میکردند شما را متقاعد کنند که کاری انجام دهید. اکنون مردم میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی کل این هویتها را ایجاد کنند.
ما در حال برنامهریزی برای عرضه سه محصول جدید مرتبط با هوش مصنوعی در 120 روز آینده هستیم. به عنوان مثال، ما یک ویژگی تسویه حساب داریم که در حال ارائه آن هستیم که از هوش مصنوعی برای پیگیری همه جابهجایی آدرسها و اطلاعات شخصی شما که ممکن است استفاده کنید، استفاده میکند و از هوش مصنوعی برای پیشبینی آدرس مناسب استفاده میکند.
ما در حال حاضر سعی میکنیم الگوهای غیرعادی را شناسایی کنیم. به عنوان مثال، الگوهایی که کلاهبرداران سعی میکنند کارت دزدیده شده شما را آزمایش کنند تا ببینند خوب است یا نه، و از طریق کیف پول PayPal به شما هشدار میدهیم تا بتوانید سریعاً آن کارت را با بانک خود ببندید. اما تشخیص این الگوها میتواند واقعاً پیچیده باشد و الگوها میتوانند تغییر کنند، بنابراین ما معتقدیم هوش مصنوعی به ما کمک میکند تا این تغییرات را پیشبینی کنیم و ما را جلوتر نگه دارد.
او در پاسخ به این سوال که : فکر میکنید که استفاده از هوش مصنوعی در صنعت شما چگونه است؟ گفت: فکر میکنم هوش مصنوعی امسال تخیل بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. راه خود را به اتاقهای هیئت مدیره، فروشگاهها و هر محصولی باز کرده است.
برخی افراد بدبین بودهاند و من فکر میکنم برخی از شک و تردیدها درست است. به عنوان مثال، ما میخواهیم از هوش مصنوعی برای افزایش توانایی چتباتهایمان برای تعامل با مشتریان استفاده کنیم، اما چقدر میتوانیم روی چنین فناوری سرمایهگذاری میکنیم که توسعه و اجرای آن میتواند گران باشد؟
در حالی که یک نماینده خدمات مشتری میتواند آن را بهتر انجام دهد. هزینه یک مسئله بزرگ خواهد بود. اما در جدول زمانی کوتاه از زمان راهاندازی ChatGPT در ماه مارس، فکر میکنم نمیتوانید هر ادعایی را که در حال حاضر درباره هوش مصنوعی میشنوید رد کنید زیرا بسیار سریع در اتفاق افتاده است.
در چند سال اخیر رقابت زیادی وارد فضای پرداخت شده است. Apple Pay. Google Pay. و شعار اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید. پیپال قدیمیترین شرکت در صنعت پرداخت آنلاین است. اما چه چالشهایی برای متمایز کردن پی پال از رقبا وجود داشته است؟
اکنون پیپال واقعاً باید روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز کند. مشتریان هر روز انتخاب میکنند که چگونه میخواهند پرداختهای خود را انجام دهند. بنابراین باید ارزشی را ارائه دهد که فقط روشی برای پرداخت است. مانند حفاظت از امنیت و کلاهبرداری، یا به مردم اجازه دهد سادهترین راه را برای پرداخت انتخاب کنند.
شما میتوانید همین حالا از طریق زبان فارسی با ChatGPT صحبت کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زیگپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما میتوانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکههای اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.