همانطور که مدیران هالیوود اصرار دارند پرداخت بیشتر به بازیگران واقع بینانه نیست، آنها به شدت برای برنامههای هوش مصنوعی هزینه میکنند. برای مثال در این صنعت شرکت نتفلیکس ۹۰۰ هزار دلار برای یک مدیر محصول AI پرداخت میکند.
در حالی که شرکتهای سرگرمی مانند دیزنی از پرداختن به جزئیات در مورد ماهیت سرمایهگذاری خود در هوش مصنوعی خودداری کردهاند، اما آگهیهای شغلی و افشای مبلغ پرداختی بررسی شده توسط The Intercept جزئیات جدیدی را در مورد میزان استقبال این شرکتها از هوش مصنوعی نشان میدهد.
اتحادیه بازیگران و نویسندگان هالیوود برای اولین بار از سال 1960 تابستان امسال دست به اعتصاب مشترک زده و خواستار افزایش دستمزدها و مقررات بهتر در مورد استفاده استودیوها از هوش مصنوعی شدند.
درگیری نتفلیکس و اتحادیه بازیگران بر سر هوش مصنوعی
درست پس از مجوز اعتصاب بازیگران، اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و تلویزیون، استفاده از فناوری هوش مصنوعی که از شباهتهای دیجیتال بازیگران بهره میبرد را اعلام کرد. راب دیلینی، بازیگر نقش اصلی سریال آینه سیاه، گفت: پرداخت 900 هزار دلار در سال به ازای یک اپراتور هوش مصنوعی توسط نتفلیکس، زمانی که این مقدار درآمد میتواند سی و پنج بازیگر و خانوادههایشان را برای بیمه درمانی در SAG-AFTRA واجد شرایط کند، بسیار احمقانه است.
از جمله خواستههای قابل توجه بازیگران، محافظت در برابر شبیهسازی اسکن شده آنها توسط هوش مصنوعی بدون پرداخت غرامت است.
تفاوت بین هوش مصنوعی مولد و هوش مصنوعی سنتی
دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره کننده ارشد اتحادیه بازیگران، SAG-AFTRA، گفت: آنها پیشنهاد میکنند که مجریان ما باید بتوانند اسکن شوند، برای یک روز دستمزد دریافت کنند و شرکت آنها باید مالک آن اسکن، تصویر و شباهت آنها باشد، و بتوانند از آن برای همیشه در هر پروژهای استفاده کنند.
نویسندگان نیز با برنامههای هوش مصنوعی مانند ChatGPT که قادر به تولید متن در پاسخ به سؤالات هستند، مخالفت میکنند. نویسندگانی که از 7 می اعتصاب کردهاند، خواستار حفاظت از نیروی کار علیه هوش مصنوعی هستند. جان آگوست، فیلمنامهنویس فیلمهایی مانند «ماهی بزرگ» و «فرشتگان چارلی»، توضیح داد که WGA میخواهد اطمینان حاصل کند که ChatGPT و امثال آن نمیتوانند برای نوشتن فیلمنامه اعتبار داشته باشند.
محافظت از تصویر بازیگران
نرخ روزانه برای بازیگران غیر اصلی میتواند حدود 200 دلار در هر قرارداد باشد. اما یک آگهی شغلی توسط شرکت Realeyes نشان میدهد که آنها 300 دلار برای دو ساعت کار برای آموزش پایگاه داده هوش مصنوعی برای بیان بهتر احساسات انسانی پرداخت میکنند.
Realeyes از هوش مصنوعی برای اندازهگیری توجه و میزان واکنش کاربران به محتوای ویدیویی استفاده میکند. یک ویدیو در وب سایت Realeyes به طور برجسته لوگوهای Netflix و Hulu را نشان میدهد که نشانگر همکاری این کمپانی با آنها است. این پست مخصوصاً برای جذب اعتصاب کنندهها تهیه شده است، و تأکید میکند که لطفاً توجه داشته باشید که این پروژه قصد جایگزینی بازیگران را ندارد، بلکه به تخصص آنها نیاز دارد.
کارشناسان این سوال را مطرح میکنند که آیا مرز بین تحقیقات و کارهای تجاری واقعاً واضح است؟ بن ژائو، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه شیکاگو، گفت: «تقریباً مسلم است که استفاده از این «تحقیق»، زمانی که تجاری شود، برای ساخت بازیگران دیجیتالی است که جایگزین انسانها میشوند.
ژائو ادامه داد: OpenAI یک شرکت غیرانتفاعی است که برنامههای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و DALL-E را ایجاد کرده است. پس همه چیز را در اینترنت دانلود کنید و نگران کپیرایت نباشید، زیرا این یک سازمان غیرانتفاعی و تحقیقاتی است. خروجی آن به یک مجموعه داده عمومی تبدیل میشود، سپس شرکتهای تجاری آن را میگیرند و میگویند: «مرسی! چقدر برای محصولات تجاری ما راحت است!»
مدیر هوش مصنوعی نتفلیکس
درخواست نتفلیکس برای شغل مدیر محصول هوش مصنوعی با حقوق ۹۰۰ هزار دلار در سال روشن میکند که هوش مصنوعی فراتر از الگوریتمهایی است که تعیین میکند چه برنامههایی به کاربران توصیه میشود.
بلکه به کاربردهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا اشاره میکند: مدیر محصول هوش مصنوعی نتفلیکس با اشاره به «پلتفرم یادگیری ماشینی» که متخصصان هوش مصنوعی «در سراسر نتفلیکس» را درگیر میکند، به تلاش گسترده این کسب و کار برای پذیرش هوش مصنوعی اشاره دارد.
یک بخش تحقیقاتی در وبسایت نتفلیکس، پلتفرم یادگیری ماشینی آن را تشریح میکند و اشاره میکند که در حالی که قرار بود برای مواردی مانند توصیهها استفاده شود اما اکنون برای تولید محتوا استفاده میشود. شخصیسازی، شناختهشدهترین مزیت این فناوری است، جایی که یادگیری ماشین الگوریتمهای توصیه ما را تقویت میکند. ما از آن برای بهینهسازی تولید فیلمهای اصلی و نمایشهای تلویزیونی در استودیوی به سرعت در حال رشد نتفلیکس استفاده میکنیم.
نتفلیکس در حال حاضر فناوری هوش مصنوعی را به کار گرفته است. در 6 جولای، این سرویس استریم یک سریال جدید اسپانیایی به نام «Deep Fake Love» را به نمایش گذاشت که در آن از اسکن صورت و بدن شرکت کنندگان برای ایجاد شبیهسازیهای «deepfake» تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده میشود.
در یک آگهی شغلی دیگر، نتفلیکس به دنبال یک مدیر فنی برای هوش مصنوعی مولد در آزمایشگاه فناوری تحقیق و توسعه برای استودیوی بازی خود است. (بازیهای ویدیویی اغلب صداپیشهها و نویسندگان را استخدام میکنند.). نتفلیکس تا ۶۵۰ هزار دلار برای مدیر فنی هوش مصنوعی خود پرداخت میکند.
نویسندگان بازیهای ویدیویی نگرانی خود را در مورد از دست دادن کار به دلیل هوش مصنوعی مولد ابراز کردهاند، یوبی سافت یک توسعه دهنده بزرگ بازی، گفت که در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن دیالوگ برای شخصیتهای غیربازیکن استفاده میکند. نتفلیکس، هم تبلیغ میکند که در یکی از بازیهایش، به نام «Scriptic: Crime Stories» که حول محور داستانهای جنایی است، از هوش مصنوعی مولد برای کمک به بازیکنان استفاده میکند.
نظر شما در مورد درگیری نتفلیکس و اتحادیه بازیگران چیست؟ شما میتوانید همین حالا از طریق زبان فارسی به موتورهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و سرویس تبدیل متن به عکس لئوناردو دسترسی پیدا کنید. تنها کافی است اپلیکیشن زیگپ را دانلود و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین شما میتوانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در شبکههای اجتماعی ما در اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید.