دنیای بازیهای ویدیویی یکی از اولین صنایعی است که بیشترین تاثیر پذیری هوش مصنوعی را احساس میکند، زیرا تا حد زیادی دیجیتالی است. به همین دلیل ممکن است قوانین بازی کلا عوض شود.
از سانفرانسیسکو گرفته تا توکیو و هنگ کنگ، تعداد زیادی از شرکتهایی که حوزه بازی و سرگرمیهای دیجیتال را تامین میکنند، با استفاده و توسعه ابزارهای هوش مصنوعی جدید به افزایش هزینهها و قیمتهای راکد پاسخ میدهند.
صدها هزار شغل در صنعت گیمینگ هستند. با این حال، رهبران شرکت و روسای استودیوها به بلومبرگ نیوز گفتند که این تغییرات، اگرچه اجتنابناپذیر و دردناک است، میتواند استودیوهای کوچکتر را قدرتمند، خلاقیت را تقویت و در نهایت به نفع گیمرها در سراسر جهان باشد. اما این تغییر قوانین بازی تا چه اندازه است؟
هوش مصنوعی و تغییر قوانین بازی
رئیس یک استودیوی بزرگ ژاپنی در حال آماده شدن برای آیندهای است که در آن نیمی از برنامه نویسان و طراحان شرکتش در عرض پنج سال جایگزین هوش مصنوعی شوند. در Gala Sports امسال، مدیران، پروژههای تحقیقاتی غیر هوش مصنوعی را نادیده گرفتند و روسای بخشها را مجبور به مطالعه و یادگیری ماشینی کردهاند و 7000 دلار جایزه برای ایدههای جدید هوش مصنوعی ارائه دادند.
جیا ژیائودونگ، مدیر عامل هلدینگ فناوری گالا، به بلومبرگ نیوز گفت: اساساً هر هفته احساس میکنیم که حذف میشویم. تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بازی در سه تا چهار ماه گذشته ممکن است به اندازه تغییرات 30 یا 40 سال گذشته چشمگیر باشد. هوش مصنوعی قوانین بازی را به کلی تغییر میدهد.
صنعت بازیهای ویدیویی یکی از اولین صنایعی است که تمام عیار هوش مصنوعی را احساس میکند، زیرا عمدتاً دیجیتالی است. با زبانی قابل خواندن با هوش مصنوعی کدگذاری شده و توسط مهندسان نرمافزاری که به خوبی آماده استفاده، تطبیق و بهبود ابزارهای محاسباتی جدید هستند، ایجاد شده است.
تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت گیمینگ
هزینههای تولید بازی سریعتر از فروش آن افزایش یافته است، بهطوریکه بر اساس گزارشها، بلاکباسترهای اخیر The Last of Us Part II و Horizon Forbidden West برای سونی بیش از 200 میلیون دلار هزینه داشتهاند و برای آماده شدن به سالها کار از صدها کارمند نیاز دارند.
ماساکی فوکودا که در زمان حضور در سونی به ساخت شبکه پلی استیشن کمک کرد، گفت: «هیچ چیزی نمیتواند روند فعلی هوش مصنوعی را معکوس، متوقف یا کند کند. فوکودا که اکنون معاون بزرگترین استارتآپ هوش مصنوعی ژاپن، Preferred Networks است، موجی از تغییرات را در نحوه ایجاد محتوای دیجیتال مشاهده میکند و شرکت او با یک سازنده انیمیشن به نام کریپکو ادغام شده است.
تصاویر کاراکترهایی که معمولاً هر کدام بیش از ۱۰۰ هزار ین (720 دلار) هزینه داشت را میتوان با هزینه ثابت ماهانه 4980 یوان و مجوز تجاری 980 ینی برای هر تصویر از Crypko دریافت کرد. فوکودا گفت که هنوز به هنرمندان انسانی نیاز دارد تا کار هوش مصنوعی را به پایان برسانند، اما این شرکت هر روز این ابزار را بهبود میبخشد و باید بتواند اکثر عیوب آن را ظرف چند سال حل کند.
به گفته یوتا هانازاوا، تهیه کننده سابق Touken Ranbu، مقیاس تقاضا برای چنین محتوایی در طول سالها افزایش یافته است، بهگفته یوتا هانازاوا، تولیدکننده سابق Touken Ranbu، بازیهای موبایلی که 15 سال پیش حدود 40 میلیون یوان هزینه داشتند، اکنون حداقل به 500 میلیون یوان نیاز دارند. هانازاوا ادامه داد: «هوش مصنوعی تغییر دهنده قوانین بازی است که من منتظرش بودم.
ناشران میتوانند ریسکهای بیشتری بپذیرند، سازندگان میتوانند دوباره خلاق شوند و در نتیجه کاربران میتوانند از بین بازیهای بسیار متنوعتری انتخاب خود را داشته باشند.
شما هم همین حالا میتوانید از هوش مصنوعی مولد با زبان فارسی استفاده کنید. زیگپ اولین دستیار هوش مصنوعی مولد ایرانی است. پس تا دیر شده نشده شما هم اپلیکیشن زیگپ را دانلود کنید و وارد دنیای هوش مصنوعی شوید. در ضمن با زیگپ میتوانید به آسانی و با زبان فارسی از ChatGPT و سرویس تبدیل متن به تصویر لئوناردو استفاده کنید.